  • Data: 2010-01-04 15:13:21
    Temat: Re: Zbiornik na ciepłąwodę ogrzewany słońcem na dachu.
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam.
    >
    > Chcę na wiosnę zamontować na dachu domku zbiornik na ciepłą wodę pomalowany na
    > czarno żeby był ogrzewany promieniami słońca. Instalacja ma być wyprowadzona
    > kominem wentylacyjnym. Czy to podlega jakimś przepisom? Jaki to musi być
    > zbiornik? Jaka instalacja? Czy potrzebny jest zawór bezpieczeństwa?

    O ile sie dobrze orientuje to instalacje majace do 1,5m (albo do 3m nie jestem
    pewien) od szczytu dachu nie podlegaja zadnym zgloszeniom. Ale tutaj niech mnie
    poprawi ktos kto sie na przepisach zna z praktyki bo moja wiedza odnosi sie do
    montowania wiatraczka na dachu.

    Natomiast montowanie bojlera na dachu jest bezsensu.
    Lepiej na dachu zamontowac kaloryfer (tez czarny i najlepiej w skrzynce z szyba)
    dodac pompke a zbiornik na wode dac pod dachem dobrze ocieplony. Zbiornik na
    dachu szybko ci sie wychlodzi po zapadnieciu zmroku czy po pierwszym deszczu.

    --
    Lukasz Sczygiel