    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    Date: Tue, 31 Aug 2021 22:56:38 +0200
    <a...@g...com>
    <sgltvt$8r6$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>

    On 31/08/2021 21:43, a a wrote:
    >> albo jakis gotowiec typu https://allegro.pl/oferta/stabilizator-zasilania-poe
    -48v-12v-802-3af-10005529807
    > ale ta przetwornica daje zaledwie 3A

    Jesli chcesz mieć to "dobrze" zrobione to:
    1) wpychasz w kable ethernet 48V
    2) kupujesz droższe kamery ze wsparciem dla PoE 48V
    3) lub kupujesz tańsze kamery bez POE i przy *każdej* montujesz spliter
    PoE i przetwornicę step-down 48->12.

    Jesli chcesz cebulaczyć to:
    1) wpychasz w ethernet 12-14V
    2) kupujesz tanie kamery
    3) stosujesz pasywne splitery PoE->12V za kilka zł od sztuki

    Wiele kamer pójdzie na 10V, więc te spadki napięcia nie są takie
    straszne. Ja je kompensuje lekko podnosząc napięcie na wejściu, do 13.5V
    mniej więcej.

    > Zestawiałem 8 kamer usb

    Nie chcesz tego. Kable USB sa krótkie. Jak są długie to pojawiają się
    interesujące efekty uboczne.

    > obraz mogę przetwarzać w HTML5

    Był kiedyś taki krótki żart: "programista html" ;).

    > Do 10 metrów z przedłużaczem i portem USB 3.0 powinno zadziałać bez ryzyka

    Można, ale to druciarstwo. Ani nie ma dobrych kamer na USB, ani nie ma
    dobrej metody na nagrywanie z nich obrazu bez udziału solidnego cpu
    męczącego się rekompresją strumienia.

    Nawet tania chińska kamera ONVIF z H265 będzie kosztowała grosze i
    dawała obraz znaczaco lepszej jakosci niż gówniane webcamy na usb.

    Nie idź tą drogą.