  • Data: 2018-09-29 20:41:12
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.09.2018 o 09:35, Kris pisze:
    > Każde dodatkowe 5 cm to 3000zł na przykładzie Liściastego
    > A oszczędność roczna przy zwiększeniu z 15 na 20cm to ok 100zł

    Bądźmy dokładni. Podam mój przykład.

    Na ekstra 5cm wydałem 1912zł (mam wszystkie faktury, to sprawdziłem). W
    symulacji OZC dla 15cm na ścianach mam 2608 kWh/rok, dla 20cm 2076 kWh.

    Z symulacji wychodzi roczna oszczędność na poziomie 532 kWh. I teraz
    niech każdy sobie przeliczy ile go 1kWh energii kosztuje. W moim
    przypadku jest to PW, mam taryfę G12W ale nie ograniczam się tylko do
    grzania w dolinie. Mój rozkład to jakieś 60/40 dla II strefy (dla pompy).

    319,2 * 0,35zł + 212,8 * 0,70zł = 260,68zł / 3 (załóżmy roczny COP) =
    ~90zł, czyli w tej chwili wychodzi 21 lat zwrotu.

    Dla czystego prądu, było by to: 260,68zł czyli 7 lat zwrotu
    Dla gazu ziemnego, było by to: 148,8zł*, czyli 13 lat zwrotu

    * 48m3, ale realnie sprawność 70% -> 62m3, cena 2,40zł / m3 brutto

    > Warto czasami troche policzyc zamiast marketingowcom dać sie omamić

    Skoro piszesz że warto inwestować w PC, bo zwróci się po 10-15 latach.
    To napisz dlaczego odradzasz inwestycje użytkownikom pieców gazowych,
    która zwróci się w podobnym lub szybszym czasie?

    Poza tym ktoś tu zapomniał o inflacji i wzroście cen. Uważasz że za 10
    lat cena prądu czy gazu będzie taka sama? Bo dom ciągle będzie
    potrzebował te 532kWh/rok więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz