    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Date: Mon, 1 Oct 2018 06:19:50 +0200
    <poir3e$dht$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <3...@g...com>
    <4...@g...com>
    <poknu5$7ff$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <pol1om$hep$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <pol5bh$fjh$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    W dniu 2018-09-28 o 14:46, Kris pisze:

    > A to inna bajka. Ja nic takiego nie radziłem
    > Czepiłem się tylko tego Twojego zwrotu po 3 latach.
    > Na przykładzie Liściastego widać ze to nie 3 lata a ponad 20

    Pominąłeś mniejsze nakłady na ogrzewanie

    > Kolor elewacji już dodałeś a jeszcze zamiast tynku cienkowarstwowego może być tynk
    "góralski" lub płyty elewacyjne

    kolor ma kolosalne znaczenie. A płyt na styropian się nie kładzie :P

    > A słońce bezpośrednio pewnie tylko na dwie ściany świeci i to po kilka godzin
    dziennie/ścianę

    Dobre :) W lecie kilka godzin :D

    > A dom to szkieletor a może nie szkieletor

    Szkieletor złapie więcej :P

    > A upalnych dni to pewnie 50-60 się w roku trafi

    Patrząc na ten rok, to bliżej 120

    > A najbardziej to się poddasza nagrzewają a my o styropianie na ścianach gadamy

    Każda przegroda doda coś od siebie. Tu 1C, tam 1C i robi sie +5C

    > Dalej sobie sam wyciągnij wnioski.
    >
    > Znowu trzeba będzie poprosić kogoś żeby w OZC swego domu zasymilował o ile wyższa
    jest temperatura w środku jeśli na ścianie 15cm styro i 20cm

    Nikt nie daje 'ocieplenia' ze względu na temp latem. To jest tylko
    dodatek do zimy.

    --
    Pete