  • Data: 2013-04-20 12:55:17
    Temat: Re: Zgrzewane rury w ziemi - jaka izolacja temiczna
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 10:39:11 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Zamierzam zapakowac jakieś 50cm poniżej gruntu rurę zgrzewaną 3/4. Celem
    > jest grzanie basenu latem wiec problem zamarzania nie ma znaczenia, wode
    > wydmucham na zimę.

    mam ogrzewany basen zatem pare informacji:
    -zła wiadomosc jest taka ze ciepło z nagrzanego basenu ucieka praktycznie z dnia na
    dzień więc grzać trzeba codziennie. W praktyce okaże sie , jak zobaczysz rachunki za
    gaz, ze nie bedziesz grzał :)
    -dobra wiadomosc jest taka ze solary dla niskich temperatur maja znakomitą sprawnosc
    wiec byle jaki własnoręcznie wystrugany solar byłby dobrym rozwiązaniem, byle
    zapewnic kilkanascie m2 powierzchni. W wersji absolutnego minimum: czarna blacha po
    której spływa woda (osłonieta folią ogrodniczą), dole rynna z której wode pompujesz
    do basenu.

    -co do izolacji rur: izolacja hydrauliczna ta z folią na wierzchu powinna być
    wystarczająco dobra. U mnie lezy wąż ogrodniczy na trawie, z 20m ma, spadki
    temperatury minimalne, ponizej 1 stopnia (taka rozdzialka miernika)

    b.