    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zima na budowie
    Date: Mon, 05 Apr 2010 08:30:44 +0200

    hk pisze:
    > No tak, budować się chciałem, ale 4 miesiące czekałem na warunki
    > zabudowy a teraz dwa mam czekać na pozwolenie. A jeszcze projektu nie
    > mam. Biorąc pod uwagę że nie mam też kasy i żadnych wykonawców
    > umówionych (może to i lepiej) chciałbym się Was zapytać o takie coś:
    > Ile można zrobić przy budowie przed zimą i jak to na zimę zabezpieczyć,
    > żeby nie być w przyszłym roku w plecy? Alternatywa jest taka, że w
    > przyszłym roku zaczynam od zera, ale jakby np. już stały fundamenty, to
    > ten rok by nie był całkiem w plecy...
    > pozdrawiam
> [...]

    Hehe :-)

    Nie bój nic... Ja też czekałem i czekałem... doczekać się nie mogłem.

    Załatwienie wszystkich formalności związanych z budową zajęło mi prawie
    dwa lata. Jak otrzymałem już upragnione PNB, to okazało się, że jest
    listopad i prace trzeba przesunąć na kolejny rok. Potem okazało się, że
    majster - rozchwytywany w okolicy - nabrał już sobie roboty i zaczęli u
    mnie dopiero w sierpniu :-), a że miał jeszcze inne domy do dokończenie,
    to przed zimą zdążyliśmy zalać stropy nad parterem.

    Wszystko zależy od tego jak obłożoną zleceniami ekipę sobie weźmiesz i
    jak będziesz stał z kasą :-), bo budowa, to... ciągłe trzepanie
    kieszenią inwestora :-D.

    Załatwiaj ten kredyt, bo jak nie, to będziesz budował piętnaście lat, a
    jak przyjdzie do wprowadzki, to będziesz robił remont...

    Ale wszystko po kolei... Jak masz już WZ, to wybierz projekt, skompletuj
    dokumenty do wniosku o PNB i jak je uzyskasz, to załatwiaj kredyt, bo w
    innej kolejności raczej nie przejdzie :-).

    pozdr.
    robercik-us