    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zimno :-(
    Date: Sun, 27 Dec 2009 17:40:20 +0100

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hh8067$b8c$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak dla mnie dyletanta brzmi skomplikowanie. Ale dzięki wielki, kto wie
    > może spróbuję choć muszę najpierw zobaczyć jak wygląda instalacja, z
    > wywiadu telefonicznego wiem, że np. w części grzejników nie ma
    > odpowietrzników itp, ale może jakoś dam radę.

    Masz dostęp do tej instalacji i pieca ?
    Jeżeli tak to sprawdź:
    Czy grzejniki, które nie mają odpowietrzników zamontowane są tak, że
    samoczynnie się odpowietrzają ?
    Czy kocioł posiada czujnik temperatury zewnętrznej (pogodówkę) ?
    Czy kocioł posiada czujnik temperatury wewnętrznej lub dodatkowy termostat
    pokojowy ?
    Czy jest to kocioł kondensacyjny ?

    Przyczyn takiego stanu jaki opisujesz może być cała masa:
    1. Zapowietrzony układ CO lub grzejniki.
    2. Zbyt niskie ciśnienie w CO lub brak powietrza w naczyniu przeponowym,
    choć w takim przypadku kocioł w ogóle nie powinien pracować.
    3. Zanieczyszczenia w instalacji lub w filtrze.
    4. Uszkodzona lub zatarta pompa lub też zbyt mało wydajna.
    5. Źle pokryzowane zawory termostatyczne.
    6. Zbyt mała moc kotła do zapotrzebowania domu lub też ograniczono jego moc
    programowo.
    7. Zbyt mało wydajne CWU, które powoduje grzanie bez przerwy CWU podczas
    pracy kotła w priorytecie CWU. Dzieje się tak, gdy jest spory i częsty pobór
    wody CWU, a sam zasobnik posiada zbyt mało wydajną wężownicę.
    8. Źle dobrane grzejniki. Grzejniki dobrane do wyższej temperatury wody, a
    kocioł pracuje na niższej temperaturze.
    9. Uszkodzone czujniki temperatury (jeżeli są).
    10. Źla nastawa temperatury zadanej CO.
    11. Jeżeli kocioł ustawiony jest z czujnikiem temperatury zewnętrznej
    (pogodówką) to może być źle dobrana krzywa charakterystyki grzewczej lub
    wręcz wyłączono grzanie wg krzywej.
    12. Pomylone obiegi CO i CWU w kotle lub źle podłączony czujnik CWU.
    13. Poprzymykane jakieś zawory czy to w kotłowni czy też zawory przy
    grzejnikach, zwłaszcza powrotne.
    14. Brak pogodówki, a ciotka nie potrafi sobie ustawić wyższej temperatury
    wody CO w kotle i liczy, ze zrobi się to samo.