  • Data: 2009-12-28 18:42:24
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hh8jd0$cm5$1@news.interia.pl...

    > Jak znam zycie kociol jest w porzadku a panowie od instalacji dali ciala.
    > Raczej watpliwe zeby nowy kociol nie dzialal prawidlowo. Sam nie tak dawno
    > temu opisywalem problemy mojego kotla. Okazalo sie, ze wina nie byla po
    > stronie kotla, instalacji tez nie. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Jestem po wizji lokalnej u ciotki. Mam wrażenie, że wiem w czym problem. Dom
    ciotki ma wysoki parter, a ten właściwy to dawno nie używany "openspace" z
    kominkiem i pomieszczenie z kotłem. Przez ten open space idą rury CO, takie
    zwykłe metalowe, część platikowych, a w pomieszczeniu może 5C.. Podejrzewam
    że w mrozy było tam na minusie :-(. Okna stare drewniane, olbrzymie 3
    skrzydłowe wychodzące na ogród zje****ne i nie domyka się górą, wieje
    normalnie że wytrzymać nie można. I te nieocieplone rury idą przez tą całą
    zimnicę i się wychładzają ,to wyjaśnia tłumaczenia ciotki o coraz
    zimniejszych kaloryferach jak jest zimniej. Prosta sprawa. Podłoga piętro
    wyżej zimna tak, że nogi w butach cierpną ale co się dziwić :-/. Wprawdzie
    na części kaloryferów brakuje rzeczywiście odpowietrzników, ale są całe
    równomiernie ciepłe po długości, więc myślę że jest ok. Temperatura w kotle
    ok 70C, instalacja "nabita". Myślę teraz tak. Uszczelnię okna wszelkimi
    możliwymi sposobami (okna drewniane idące pewnie na szrot planuję potrakować
    w szparach pianką motażową, plastikowe sam nie wiem, tam gdzie spaczone i
    ciągną może jakąś wełną + taśma papierowa?) a same rury planuję otulić tym
    czymś takim szarym specjalnym :-). Liczę na wzrost temperatury w tym
    pomieszczeniu o 10C, cieplejsza woda dojdzie do kaloryferów a może z czasem
    trochę się wygrzeje ta nieszczęsna podłoga piętro wyżej.. Oczywiście o
    wynikach poinformuję, zwłaszcza, że od Nowego Roku zapowiadają zimno..