    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 22 Jun 2013 08:56:25 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Źle wykonane ławy fundamentowe - prośba o poradę
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 22 czerwca 2013 17:08:42 UTC+2 użytkownik z...@g...com napisał:

    > + na wysokości dna wykopu przechodzą stare poniemieckie dreny, podczas kopania
    raczej nie były naruszone (kopano ręcznie), ale nie mam pewności. Zbrojenie było
    położone nad tym drenem.

    Wydaje mi sie ze to jest jedyny wiekszy i powazniejszy problem - ja bym te dreny po
    prostu usunal na ile sie da i tyle, absolutnie nie zostawiaj ich pod lawa - z biegiem
    lat moglyby wyplukac material spod lawy.

    Reszta rzeczy to kosmetyka - lawy nawet jak maja 50cm, a nie 60cm to i tak zapewne
    maja o 20cm za duzo ;) No bo przeciez nie byly projektowane dokladnie dla tego
    gruntu, nie? 60cm to juz lawa ktora utrzyma blok w ciezkich warunkach gruntowych wiec
    tym bym sie zupelnie nie przejmowal :) 6cm roznica w wysokosci? No mogli zrobic 0,5cm
    (ja tak mam ale ja sam robilem ;) ale spokojnie - dla dobrego murarza to zaden
    problem. Jakby bylo 20cm to bym sie martwil :)

    Brak wibrowania? Ale "trzepali" chociaz zbrojeniem albo ubijali kijem? Jak tak - nie
    ma problemu, to i tak Ciebie przezyje. Odkop na jakims kawalku bok lawy, umyj i
    sprawdz, zrob zdjecia - jak ten beton wyglada? Jak nie ma dziur, jest gladki,
    nigdzie nie wystaje zbrojenie - bedzie dobrze.

    Za bardzo panikujesz - to jest budowa, nie laboratorium, ale wklej zdjecia - one
    wszystko nam powiedza (a szczegolnie zdjecia z teraz, jak juz beton powiazal) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.