  • Data: 2010-03-28 20:14:12
    Temat: Re: Złodziejskie praktyki agencji ochroniarskich?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hojik2$bv6$1@inews.gazeta.pl...

    > Dom w trakcie budowy, niewiele jest do ukradzenia,ale jest.
    > Kilka dni temu miałem włamanie, wszystko zrobione fachowo, nie przez
    > dzieciaków ani obszczymurów. Zrobione tak, żeby szkody były minimalne,
    > weszli wszędzie, ale nie zginęło kompletnie nic. Znajoma mówi, że to
    > prawdopodobnie ochroniarze, że będą mnie tak nękać dopóki nie podpiszę
    > umowy. U niej całą ulicę dotąd gnębili, aż ostatni dom podpisał umowę,
    > wtedy przestali.
    > Czy tak jest rzeczywiście? Jak się bronić?

    To, ze nic Ci nie zginęło o, niczym nie świadczy. Po prostu w opinii
    złodziei nie miałeś wartościowych przedmiotów, które mogli by sprzedać.
    Jeżeli chodzi o nękanie przez firmy ochroniarskie to jak sobie to wyobrażasz
    ?
    Że wynajmują obszczymurków, a może zatrudniają fachowców-włamywaczy ?
    Nie tędy droga. Zbyt mały zysk dla takiej firmy, a zbyt dużo można stracić.
    Weź pod uwagę, że każdy pracownik takiej firmy musi posiadać odpowiednią
    licencję i musi być osobą niekaraną, a firma musi posiadać koncesję. Każdy
    taki pracownik posiadający licencję jest pod szczewgólną kontolą policji, a
    w razie udowodnienia praktyk takiej firmie ochroniarskiej, firma jest
    zniszczona. Licencje wstrzymane, koncesja cofnięta bez możliwości ubiegania
    się do końca życia przez właściciela firmy oraz pracowników biorących udział
    w takim precederze.
    Nierzadko firmy ochroniarskie posiadają wiele oddziałów w wilu miastach i
    posiadają tysiące pracowników. Pomyśl tylko który z właścicieli pozwoli
    sobie na takie praktyki grożące bardzo srogimi konsekwencjami oraz
    zniszczeniem całej firmy i wieloletniego dorobku.
    Uważam, że opowieści o nękaniu przez firmę ochroniarką są tylko wyssanymi z
    palca opowieściami.

    > U niej całą ulicę dotąd gnębili, aż ostatni dom podpisał umowę, wtedy
    > przestali.

    Tu akurat ludzi wyciągnęli złe wnioski.
    Zazwyczaj jest tak wśród złodziei, że obierają sobie za swój cel osiedla
    nowobudowanych domów, które bardzo łatwo jest okraść. Po pierwsze w domach
    tych przetrzymywane są różne drogie przedmioty np. elektronarzędzia,
    materiały, a przy tym nikt tam nie mieszka, ani też nie ma żadnej ochrony,
    bo zazwyczaj mało kto pozostaje na noc. Zatem domy te stanowią dość łatwy
    łup. Tam, gdzie jest założony alarm, a w szczególności powierzona ochrona
    firmie ochroniarskiej taki dom przed złodziejami budzi respekt i naprawdę
    musiał by się znaleźć głupi, albo tak odważny, żeby ryzykować włamaniem do
    takiego domu.

    Tak się składa, że montuję wszelkie instalacje w nowobudowanych domach i
    zazwyczaj zaczynam od uruchomienia instalacji alarmowej. Kilka razy już mi
    się zdarzyła próba włamania do takich domów. Jednak alarm odstraszał
    potencjalnych włamywaczy, którzy opuszczali teren takiej posesji i okradali
    kilka innych, które były niezabezpieczone. Ktoś mógłby powiedzieć, że to ja
    nasyłałem złodziei, aby sobie zapewnić pracę. Jest to błędne rozumowanie.
    Normalną praktyką jest, że gdzie się stawia domy tam pojawiają się złodzieje
    liczący na łatwy łup i tam także pojawiają się firmy ochroniarskie oferujące
    swoje usługi. Niestety tylko ludzie mają błędne skojarzenia uważając, ze jak
    się pojawiły ulotki firmy ochroniarskiej, a później złodzieje to napewno
    musieli oni być nasłani przez firmę ochroniarską.