    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Date: Thu, 10 Dec 2009 15:45:47 +0100

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0599.000005ac.4b20dbfa@newsgate.onet.pl...

    > Nasi instalatorzy są niestety niedouczeni, jak większość fachowców w PL. Taki
    > nasz "qualified technician" opowiada bajki o strasznym wilku, bo zapewne nie
    > przeczytał nawet tej dokumentacji, którą Ty uważnie przeczytałeś.

    Potwierdzam.
    Do mojego kotła na pierwszy rozruch przyszedł serwisant błogosławiony przez
    Vaillant Polska. Jest ich kilku w okolicy ale prosić to się trzeba i terminy
    miesięczne.
    Kocioł został uruchomiony, coś tam było regulowane, mierzone, pieczęć przybita.
    Szkoda tylko że mnie przy tym nie było tylko żona.
    Jak tylko serwisant odjechał, kocioł zaczął miec problemy z zapalaniem. Dzwonię
    do niego i mówię co jest a ten mi opowiada farmazony nieziemskie że mam chyba
    zatkane rury i na koncu owszem przyjedzie ale to juz na gwarancjido kotła a jak
    trzeba będzie czyścić rury to odpłatnie a za drogę muszę tak czy siak zapłacić
    według stawki. Zanim przyjechał zacząłem węszyć. Postanowiłem sprawdzić jak pan
    serwisant błogosławiony przez Vaillant Polska ustawił moce podczas pierwszego
    rozruchu. Wykorzystałem jedną z metod opisaną w instrukcji. Nalezy wejść w tryb
    serwisowy i ze stoperem zmierzyć ilość zuzytego gazu np. przez 3-5 minut w
    poszczególnych poziomach mocy podczas grzania. Na podstawie zużycia gazu i
    wartości opałowej łatwo wyliczyłem moc.
    Moc minimalna według instrukcji to około 9kW a on ustawił ją na 7kW i dlatego
    kocioł nie mógł prawidłowo zapalać. Ot problem znaleziony a ten albo był
    niedouczony albo chciał mnie naciągnać na kasę za "czyszczenie rur"
    Ale tyo nie wszystko!
    W moim kotle dopuszczalna moc maksymalna to 26kW a ustawiona jest fabrycznie
    znamionowa 24kW. Serwisant błogosławiony przez Vaillant Polska ustawił moc
    kotła na 29kW!!! Kto zapłaciłby za przegrzane zniszczone elementy kotła?
    Oczywiście w okresie gwarancyjnym Vaillant ale pan serwisant w ten sposób
    zapewnia sobie kolejne zlecenia.
    A co z bezpieczeństwem użytkownika?
    Szok!

    Zadzwoniłem do niego i zapytałem na jakiej podstawie tak ustawił moce. Zmieszał
    się, widać było że spieprzyłem mu humor i nie miał już odwagi jak przy pierwszym
    telefonie do dalszego wymądrzania się przez telefon o zapchanych rurach. Udał
    natomiast i odpowiedział że przecież dla kotła 28KW tak się ustawia. Zapytałem w
    takim razie czy dobrze widział pod jakim dokumentem do jakiego kotła przybił
    swoja pieczęć i dodałem że nawet dla 28kW moc 29kW to też trochę za dużo a i
    mininalna 7kW jaką ustawił to za mało bo dla kotła 28kW minimalna to już nie 9
    jak u mnie ale coś 11kW jest. Zmieszał się totalnie i zaraz dodal że na drugi
    dzien niezwłocznie przyjedzie. Jak był drugi raz to już ładna gadka szmatka
    upiekszanie i raczył zapytać jaką mam powierzchnię i jakie grzejniko co i jak i
    uzgodniliśmy wspólnie jaką moc maksymalną i minimalną ustawic na dyszach i jaką
    moc ustawic w trybie grzewczym CO.
    Dało się! Ale mogło byc inaczej gdyby nie moja czujność. Ciekaw jestem ilu
    osobom czyścił rury he he.

    Marek