  • Data: 2011-12-30 12:54:08
    Temat: Re: Zrobiłem zdjęcia termowizją, zajrzałem do komina.
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Gru, 09:58, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Wczoraj odpaliłem kamerę termowizyjną. Oblukałem cały kominek a także komin
    > aż do jego szczytu ponad dach. Komin wykonany jest z wkładów ceramicznych

    Pytanie zasadnicze - po jakim czasie od rozpalenia kominka robiles te
    testy ? Bo komin nagrzewa sie b. dlugo (duza pojemnosc cieplna) - w
    zeszlym roku jak wiecej popalalem to komin na poddaszu nagrzewal sie
    dopiero po 6-8h palenia (lub wiecej) :) Nie napisales tez jaki masz
    kominek - jaka temperature spalin deklaruje producent na wyjsciu ? Moj
    deklaruje ok 220-230stC, mam wklad z plaszczem ale specjalnie wzialem
    taki o niskiej (no, stosunkowo - jak na pozostale kominki z
    plaszczami;) mocy plaszcza (12kW) i malej ilosci plomieniowek (3 szt.)
    zeby wylot spalin nie byl za zimny. Realnie ale bez zadnych obliczen
    tylko "na oko" stwierdzam ze ma moc ok 7-9kW przy takim "nominalnym",
    powolnym spalaniu (bo jak sie mu otworzy szyber i dolot powietrza na
    full to te pieklo moze miec 30-40kW - tylko wtedy chwila i sie woda
    juz gotuje bo wymiennik nie nadarza z odbiorem ciepla ;)

    Mam standardowy komin 27x14 z pelnej cegly (b. porzadnej -
    wegierskiej, byla 3 x drozsza od naszej polskiej ale pieknie wypalona
    - dzwonila jak nasza przedwojenna :) Gora z klinkieru ale 100% z
    pelnego, zadnych dziurawek. Dwa lata palilem sporo w tym kominku i to
    dosc mokrym drewnem (ktore dopiero w tym sezonie jest rzeczywiscie
    nadajace sie do spalenia - tylko ze zostal mi go moze kubik ;) i
    zadnych niepokojacych objawow. Na dole w wyczystce - suchutko. Zadnego
    smrodu, czy innych niepokojacych objawow (wykwity etc).
    pozdr.

    --
    Adam