    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    Date: Wed, 28 Oct 2015 17:33:47 +0100
    <n0ql9t$ili$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>

    W dniu 2015-10-28 o 16:43, Budyń pisze:

    > albowiem nie wymaga pracy pompy na bezdurno? Co jest kiepskiego?

    Czyli w systemie ogrzewania priorytetem jest niepracowanie pomp tak?

    to nie jest niezbedne - wrecz uwazam ze to gadzeciarstwo.

    > To se załóż, rządzi marketing a nie fizyka.

    Co mam zakladac? Kazdy kociol to ma. Jade na tym cztery sezony bez
    uwzglednienia temp. wewnatrz. Wahania temperatur sa minimalne i nie
    zastanawiam sie czy rozpalenie w kominku wylaczy mi kociol i zrobi sie
    chlodniej w sypialni na gorze.

    > Własnice sprawdzilem - szerokosc histerezy temperatury w budynku to +-0,25stopnia
    od temperatury zadanej.
    > Czyli temperatura stoi na zadanej, energii nie trace na durne pompy - ale mam
    kiepską instalacje :-)

    Gorzej jak robi sie chlodniej na zewnatrz albo cieplej. Twoj czujnik to
    "zobaczy" jak podloga zrobi sie chlodna, albo niepotrzebnie nagrzana
    przed wschodem slonca. Zawsze mozesz otworzyc okna. :-)

    > mozna wymyslic jeszcze kilka drogich systemów pomiaru i sterowania łącznie z
    obsługą ręczną za pomocą murzyna. Tylko mało jest w tym sensu.

    Sens jest taki, ze mam we wszystkich pomieszczeniach stala zadana
    temperature bez czujnikowania pomieszczen, czy posadzek.

    Pozdro.. TK