    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 28 Oct 2015 14:14:32 -0700 (PDT)
    <n0ql9t$ili$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <n0qtde$r5a$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <n0rbuu$akh$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 21:42:07 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Czyli udalo Ci sie znalezc reprezentatywne pomieszczenie dla calego domu
    > w ktorym czujnik nie reaguje na np. rozpalenie kominka, czy nagrzewanie
    > sloncem od poludnia?

    jakis tam srodek mieszkania, nieoswietlony korytarz

    > U mnie czas reakcji podlogowki to ok. trzy godziny. Jak wystygnie to
    > temperatura w pomieszczeniu po ponownym odpaleniu kotla dryga po trzech
    > godzinach. A Ty mi piszesz, ze to brednie?

    no to oprócz pomiaru masz jeszcze zepsute sterowanie jesli sterownik dopuszcza do 3
    godzinnych przerw a potem daje czadu.

    co ma wspolnego pomiar powietrza lub wody w obiegu ze sposobem nagrzania pomieszczen?
    Przeciez nie sterujesz poszczegolnymi obwodami?
    Jesli piec sie wlaczy bo dostanie sygnal wszystko jedno z powietrza czy wody to
    grzeje CALY dom dokladnie tak samo u mnie jak i u ciebie.
    Zatem nie masz stalej temperatury we wszystkich pokojach. U mnie tak samo - ta
    histereza jest na czujniku zatem w sloneczym pokoju zapewne jest nieco cieplej,

    Ale rozumiem jaką znalazłes zalete - staly obieg wody rozprowadza cieplo z
    naslonecznionego pokoju do zimniejszej czesci - czy to warte choc jednej złotówki to
    nie wiem, a raczej szczerze watpie. U mnie to by tylko zwiekszalo straty bo rury idą
    przez niegrzaną piwnice - nie mam interesu trzymac w nich ciepłej wody dluzej niz to
    konieczne.

    prad - i zuzywasz bezsensu pompe. Dziecku kup lody albo książkę za to :-)

    > Jasne.
    > Masz takie same straty od poludnia i polnocy w sloneczny dzien, a
    > kominek jednakowo ogrzewa Ci wszystkie pomieszczenia.

    nie mam kominka.

    b.