  • Data: 2024-09-10 21:00:06
    Temat: Re: ale grupa siadła
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2024 o 18:40 Trybun <M...@t...cb> pisze:

    > Ale przecie strony wschód-zachód siłą rzeczy muszą przez znaczną część
    > dnia jako całość skutkować częściowym zacienieniem. Nie, nie to żebym
    > cokolwiek z tego co napisałeś negował, po prostu mojego punktu widzenia
    > wygląda to dość dziwnie.

    Piszesz o moim przypadku czy ogólnie? - ogólnie to wiadomo, że na południe
    będzie najlepiej.
    U mnie, proporcjonalnie (jak by powiększyć wschód - zachód) do rozmiarów
    tej południowej to ta wschód zachód jest lepsza - daje więcej energii.
    Wynika to z tego, że południowa jest zacieniana przez drzewa. Wchód -
    zachód ma nachylenie 18st. i nic ją nie zacienia.
    Jeszcze przed południem zachodnia połać jest już oświetlona i produkuje,
    grubo po południu doświetlona jest jeszcze wschodnia. Gdy moja południowa
    już dawno nie pracuje to zachodnia daje jeszcze z 1,5kW. I odwrotnie, gdy
    południowa daje jakieś ochłapy, to wschodnia już ma 2kW.
    Obie instalacje dobrze się uzupełniają, południowa daje sporo na magazyn -
    maj, czerwiec i lipiec pompuje nawet po 100kWh dziennie. Wschód - zachód
    dokłada kilkadziesiąt kWh do magazynu i pokrywa mi zapotrzebowanie domu od
    wschodu do zachodu słońca.

    TG