  • Data: 2011-08-31 10:16:01
    Temat: Re: bez dachu na zim
    Od: shaman <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Sie, 11:44, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w
    wiadomościnews:3254eb87-1234-4d04-8714-e6017a110774@
    p19g2000yqa.googlegroups.com...

    > Strop monolityczny o wytrzymałości całkowitej ok. 500kg/m2 (różnica między
    > wytrzymałością całkowitą a ciężarem płyty).

    > Województwo mazowieckie, aczkolwiek należy założyć, że śniegu może napadać
    > bardzo dużo - po tegorocznej lekcji od natury nabrałem respektu i zakładam
    > raczej czarny scenariusz jeśli chodzi o opady śniegu. Mieszkam relatywnie
    > blisko budowy więc w większości przypadków będę w stanie przyjechać i
    > oczyścić strop ze śniegu (poza jakimiś kilkudniowymi wyjazdami itp.). Jednak
    > chcę mieć świadomość ewentualnych zagrożeń.

    W takim razie moim zdaniem zagrożenie jest jedynie potencjalne, a
    jeśli dodatkowo możesz w razie draki podjechać i zgarnąć nadmiar
    śniegu to nic Ci nie grozi. Jeśli Ci wszystko jedno, czy podpory
    zostaną czy nie (bo np. i tak nie masz co z nimi teraz zrobić) to
    zostaw, a jeśli masz na nie kupca lub obawiasz się, że ktoś zwędzi to
    sprzedaj/zdemontuj. Jeśli obliczeniowa wartość obciążenia użytkowego
    wykoni 500kg/m2 to rzeczywista siła potrzebna do zniszczenia stropu
    jest i tak dużo wyższa. Znam kilka miejsc, gdzie inwestor zrezygnował
    lub przerwał budowę po wykonaniu stropu nad piwnicą.. budynki stoją od
    kilku lat (co najmniej 3 różne miejsca) i nic się nie dziej chociaż
    nikt o to nie dba.

    PZDR
    Shaman