  • Data: 2011-08-31 09:44:22
    Temat: Re: bez dachu na zim
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:3254eb87-1234-4d04-8714-e6017a110774@p19g2000yq
    a.googlegroups.com...
    > Ja bym tak odważnie nie doradzał. Skąd wiesz jaki brunet.wp ma strop i
    > gdzie buduje (czyt: jakich opadów może się spodziewać)? Wytrzymałość
    > użytkowa stropu Teriva 1 to ZTCP około 300kg/m2, jeśli chodzi o strop
    > z Rorothermu to chyba 500 czy 580kg/m2, zakładaną wytrzymałość stropu
    > monolitycznego zna tylko jego konstruktor. A potencjalne zagrożenia
    > przy odrobinie pecha jednak są realne. Mokry śnieg waży więcej niż by
    > się mogło wydawać.. a jeśli napada go metr lub więcej to jesteś
    > pewien, że strop to wytrzyma bez żadnego uszczerbku?

    Strop monolityczny o wytrzymałości całkowitej ok. 500kg/m2 (różnica między
    wytrzymałością całkowitą a ciężarem płyty).

    > Brunet.. zadzwoń do kierbuda i zapytaj go o zdanie (o ile masz
    > kierbuda, któremu możesz ufać :)).. dużo zależy od tego jaki masz
    > strop (rodzaj konstrukcji), jakie są rozpiętości pomiędzy podporami,
    > gdzie mieszkasz, czy możesz w razie czego przyjechać oczyścić strop z
    > zalegającego śniegu, itd..

    Województwo mazowieckie, aczkolwiek należy założyć, że śniegu może napadać
    bardzo dużo - po tegorocznej lekcji od natury nabrałem respektu i zakładam
    raczej czarny scenariusz jeśli chodzi o opady śniegu. Mieszkam relatywnie
    blisko budowy więc w większości przypadków będę w stanie przyjechać i
    oczyścić strop ze śniegu (poza jakimiś kilkudniowymi wyjazdami itp.). Jednak
    chcę mieć świadomość ewentualnych zagrożeń.