    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: boimy sie prac w pralce ;)
    Date: Tue, 28 Dec 2010 09:29:06 +0100

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    news:if9lp6$lns$1@news.task.gda.pl...
    > hej
    >
    > temat troche smieszny, ale naprawde mamy juz dosc, pisalem kiedys na
    > grupie temat "pralka brudzi" z prosba o rady co mozna zrobic, a robilem
    > duzo, pranie na pusto w 90 z jakims specyfikiem kupionym w sklepie wlasnie
    > do czyszczenia pralek, oraz pranie w tej samej temperaturze z rozmaita
    > chemia gospodarcza, poczawszy od specyfikow do mycia kibbla, a skonczywszy
    > na tych do udrazniania rur, wszystko co znalazlem a nie mialo przeiwskazan
    > do stosowania z aluminium, juz stosowalem, niestety bezskutecznie

> [...]

    Postaraj się o filtr mechaniczny na wejściu do instalacji oraz filtr do
    wody jonowymienny - taki na całe mieszkanie lub dom, a przed pralką trzeba
    zastosować filtr mechaniczny , aby drobiny np. rdzy nie wpływały do pralki,
    mógłby to być filtr samoczyszczący oraz naczynie z polifosforanami - będą
    zmiękczały wodę i wiązały sole z prania w związki kompleksowe
    rozpuszczalne - czyli wypompowywane z pralki a nie osadzające się we
    włóknach pranej odzieży. Innym żródłem tworzenia kompleksow ych związków
    jest Calgon.