eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebrama garażowaRe: brama garażowa
  • Data: 2012-06-25 16:26:58
    Temat: Re: brama garażowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4fe8636b$0$1298$6...@n...neostrada
    .pl...

    > I jaki masz problem otworzyć drzwi garażu aby stanąć wygodnie przed klapą
    > i ją otworzyć? Chcesz mieć wygodny garaż to wybuduj wygodny a nie szukaj
    > dodatkowej powierzchni dzięki konstrukcj bramy.

    Bo? Dlaczego miałbym nieuwzględnić tych dodatkowych 20cm? Pozwól, że sam
    będę czy chcę wyciągać bagaże gdy mi zimny wiatr wieje śniegiem po plecach
    czy przy zamkniętej bramie.

    >> Czy Ty na pewno piszesz w odpowiednim wątku? Piszemy o garażu w bryle
    >> więc możliwe jest przejście z domu bez otwierania bramy. Np. w zimie
    >> wjeżdżam autem do garażu zamykam bramę, a dopiero później otwieram
    >> bagażnik i noszę zakupy.

    > No ale nadal nie rozumiem dlaczego miałbym nie otworzyć sobie bramy
    > garażowej.

    Mieszkasz w domu z garażem w bryle? Bo piszesz jakbyś nigdy tego nie
    doświadczył. Na tym polega całą wygoda, że w zimie wjeżdżasz autem do
    garażu, zamykasz bramę i spokojnie wypakowujesz zakupy.

    >>> Mało tego nie wiesz że brama segmentowa daje ci większą wysokość po
    >>> otwarciu niż ochylna? Przy uchylnej często otwarcie bagażnika to walenie
    >>> otwartą klapą po bramie w górze.
    >> To wszystko zależy od prowadnic. Tak bramy segmentowe dają większy wybór
    >> w tym względzie - możliwe są np. prowadnice które spowodują, że taka
    >> brama wjedzie aż pod sufit (sam tak mam), a nie będzie jechać poziomo na
    >> wysokości nadproża jak ma większość. Jednak nigdzie w nowym budownictwie
    >> nie spotkałem nadproża niższego niż 2,2 (a zwykle jest więcej) więc brama
    >> uchylna jest na wysokości 2,05 - 2,10. Nie wiem, o jakim aucie piszesz,
    >> ale tyle wystarcza

    >> No to ci powiem że klapa mojego auta omal nie dotyka do bramy segmentowej
    >> po jej otwarciu a u sąsiada z bramą uchylna otwarcie byłoby niemozliwe
    >> gdyż brakuje miejsca i klapa po niepełnym otwarciu samoczynnie nie
    >> pozostanie w pozycji otwartej lecz opada.

    Czy ta klapa podnosi się na ponad 2m, czy może architekt nie pomyślał, i
    wymyślił niskie nadproże, albo niski garaż. W przypadku niskich nadproży
    brama segmentowa jest lepsza bo daje możliwość podnieść się wyżej, a w
    przypadku niskich garaży można jeszcze rozważyć bramę segmentową odsuwaną na
    bok, ale wątkotwórca nie pisał nic o tym by miał niski garaż albo niskie
    nadproże.

    >> Oj widziałem, widziałem nawet mam takie dwie u siebie w domu. W uchylnej
    >> też są sprężyny i tak samo jak w segmentowej równoważą jej ciężar. Brama
    >> segmentowa ma rolki a silnik ciągnie ją w bok. Nawet jak zrównoważysz
    >> ciężar bramy segmentowej odpowiednim naciągiem sprężyn to i tak jej
    >> podniesienie wymaga większej siły ciągnącej od silnika bo on ciągnie w
    >> bok a nie podnosi do góry.

    > A jaką ty masz bramę, bo jakoś u mnie czy ciągnięcie czy podnoszenie
    > wymaga tej samej siły właśnie dzięki sprężynom i układowi prowadnic.

    Krajewskiego ale testowałem też Wiśniewski i Hormann i we wszystkich było
    dokładnie tak samo. Nawet producenci proponują mocniejsze napędy do bram
    segmentowych niż uchylnych o tej samej powierzchni.

    >>> Dzięki temu bramę podnoszę z lekkością z taką samą siłą w każdej jej
    >>> pozycji więc siłowniki nie muszą być wcale jakieś mocniejsze,
    >>
    >> Bo ty podnosisz, a nie ciągniesz. Wejdź na drabinę i pociągnij to
    >> zobaczysz, że wymagana siła jest inna gdy brama jest jeszcze w pionie niż
    >> gdy już jest prawie całkowicie otwarta.

    > Ale tak na powaznie, zastanawiałeś się wogóle nad tym co napisałeś czy
    > tylko tak sobie wymyśliłeś?
    > Zresztą mam jeden z najsłabszych siłowników i to ustawiony jest na minimum
    > mocy.

    Jak brama jest prawie otwarta to jedzie po rolkach w kierunku napędu. Rolki
    o prowadnice są dociskane tylko siłą ciężkości bramy. Gdy brama jest
    podnoszona to napęd ciągnie ją w bok a skrzydło idzie do góry po łuku
    wygiętym z prowadnic, silnik dociąga rolki do prowadnic powodując znacznie
    większy opór.

    Co tu wymyślać? Toż to zadanie rodem z fizyki z 8 klasy gdzie siłą działa
    nierównolegle do przesunięcia. Weź to sobie narysuj to zrozumiesz dlaczego
    tak jest.

    >> Chyba coś pomyliłeś - to segmentówki mają uszczelki na płask i mogą
    >> przymarznąć nawet gdy jest tylko 1mm wody. Bramy uchylne mają szczelinę i
    >> nie przymarzają.

    > Dziwne, notorycznie co zimę mam pod drzwiami zalegający lód i śnieg i
    > jakoś ani razu nie było problemu z przymarzniętymi uszczelkami u sąsiada
    > bez rozkuwania lodu łomem uchylna nie drgnie, gdyż w pierwszej fazie
    > otwierania musi się przesunąć do przodu co utrudnia w tym leżący lód i
    > śnieg.

    A to co innego. Odśnieżyć trzeba to oczywiste ale nie przymarza. A że twoja
    segmentówka nie przymarza oznacza tylko tyle, że masz mostek cieplny, ale to
    akurat nieistotne.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1