eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebruk i oczieplenie czy ocieplenie i bruk - jaka kolejnośćRe: bruk i oczieplenie czy ocieplenie i bruk - jaka kolejność
  • Data: 2009-07-05 19:36:29
    Temat: Re: bruk i oczieplenie czy ocieplenie i bruk - jaka kolejność
    Od: Arek <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 4. Należy wziąć także pod uwagę czy budynek znajduje się w terenie z
    > gryzoniami (np. myszy). Kontakt styropianu z gruntem ułatwia im budowanie
    > korytarzy i zakładanie gniazd w styropianie. Należy go
    >     wtedy zabezpieczyć listwą metalowa i ewentualnie siatką lub zastąpić
    > wełną mineralną.
    Z tym punktem się nie zgodzę, gryzonie szczególnie szczury to takie
    bestie, że im jedno przez co ryją styropian, wełna czy ytong, siatka
    to nie problem, u klienta tak wybrały ziemię pod garażem, że wylewka
    zaczeła się zapadać.
    Co do wariantów - u tegoż klienta zrobiono wariant A (nie chciał by
    rozbierać i rozkopywać chodnik), jednak minął rok chodnik został na
    miejscu, a dom (Piekary - szkody górnicze) poszedł w dół o jakieś 5mm.
    Cokół (styropian+klinkier) został na chodniku, zaś dom ciągnie w dół,
    pojawiło się już kilka rysek widocznych na parapetach i wnękach
    okiennych. Jak się sytuacja rozwinie tego nie wiem, ale co zrobić
    Andaluzja ryła wszędzie pod nimi ;-)