    From: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: brzoskwinia, jak zwykle
    Date: Thu, 27 May 2010 08:35:08 +0200

    Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    news:htk9v5$ohb$1@news.onet.pl...
    > ... robi fochy i jak co roku na wiosnę nie chce żyć.
    > tym razem, ten mały kulfon, który ratuję już trzeci sezon, ładnie
    > przetrwał mrozy, wypuścił mnóstwo pączków, nawet nie chciał uschnąć, bo
    > miał mokro, ale nagle COŚ go trąciło.
    > szukałem w necie, ale nie znalazłem - liście zdeformowane, pozwijane jakby
    > od owadów, ale nie wiotkie i zielone jak to zwykle u brzoskwini, ale grube
    > i kruche, a co najdziwniejsze ich kolor jest bardzo jasny - kremowy!
    > nie miałem czasu na zbyt dokłądne oględziny, prysnąłem to drugi raz
> [...]

    Kędzierzawość liści brzoskwini.
    http://piorin.gov.pl/cms/upload/akt/ipmorelibrzoskwi
    n.pdf

    W tym roku już masz pozamiatane.
    Teraz możesz jedynie zasilić liście opryskiem mocznika w stężeniu 0,5%. oraz
    Asahi.w stężeniu 0,1%
    http://www.klinikaroslin.com/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=66:kdzierzawo-lici-brzoskwi-co
    roczny-problem&catid=42:choroby&Itemid=33
    Chore liście, gdy opadną palić. Uprzątać je spod drzewa na bieżąco. Jesienią
    po opadnięciu 80 procent liści wykonać oprysk medzianem w stężeniu raczej
    wyższym
    (z podanego w poniższym linku przedziału) skoro drzewo już trzeci rok z
    rzędu porażone jest tą chorobą.
    http://www.zielen24.pl/Środek-grzybobójczy-miedzian-
    50-wp-15g-p-535.html
    Pamiętaj, że w tym przypadku jednorazowy oprysk jesienią nie wystarczy.
    Drzewa brzoskwiń porażone kędzierzawością dopada często leukostomoza. Można
    wspomóc drzewo opryskiem Topsinem 500 SC kiedy opadnie ca. 50 % liści.
    Wiosną podczas nabrzmiewania pąków ale przed ich pękaniem wykonać zalecane
    opryski Sylitem lub Pomarsolem 2 - 3 razy w zależności od intensywności
    wiosennych opadów deszczu. Stosuj cięcie rozluźniające koronę, by mogła być
    odpowiednio przewietrzana a owoce dostatecznie nasłonecznione.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba