  • 1. Data: 2010-05-26 23:13:45
    Temat: brzoskwinia, jak zwykle
    Od: "moon" <m...@y...com>

    ... robi fochy i jak co roku na wiosnę nie chce żyć.
    tym razem, ten mały kulfon, który ratuję już trzeci sezon, ładnie przetrwał
    mrozy, wypuścił mnóstwo pączków, nawet nie chciał uschnąć, bo miał mokro,
    ale nagle COŚ go trąciło.
    szukałem w necie, ale nie znalazłem - liście zdeformowane, pozwijane jakby
    od owadów, ale nie wiotkie i zielone jak to zwykle u brzoskwini, ale grube i
    kruche, a co najdziwniejsze ich kolor jest bardzo jasny - kremowy!
    nie miałem czasu na zbyt dokłądne oględziny, prysnąłem to drugi raz
    mieszanką Syllit i coś na owady i nie wiem co tam się dzieje. Po pierwszym
    oprysku wyszło kilka "kępek" nowych, zielonych i prawidłowych liści.

    Ktoś wie, co to za plaga? Grzyb? Owad? Zemsta Miczurina?

    moon

  • 2. Data: 2010-05-27 06:35:08
    Temat: Re: brzoskwinia, jak zwykle
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > oprysku wyszło kilka "kępek" nowych, zielonych i prawidłowych liści.
    >
    > Ktoś wie, co to za plaga? Grzyb? Owad? Zemsta Miczurina?

    Kędzierzawość liści brzoskwini.
    http://piorin.gov.pl/cms/upload/akt/ipmorelibrzoskwi
    n.pdf

    W tym roku już masz pozamiatane.
    Teraz możesz jedynie zasilić liście opryskiem mocznika w stężeniu 0,5%. oraz
    Asahi.w stężeniu 0,1%
    http://www.klinikaroslin.com/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=66:kdzierzawo-lici-brzoskwi-co
    roczny-problem&catid=42:choroby&Itemid=33
    Chore liście, gdy opadną palić. Uprzątać je spod drzewa na bieżąco. Jesienią
    po opadnięciu 80 procent liści wykonać oprysk medzianem w stężeniu raczej
    wyższym
    (z podanego w poniższym linku przedziału) skoro drzewo już trzeci rok z
    rzędu porażone jest tą chorobą.
    http://www.zielen24.pl/Środek-grzybobójczy-miedzian-
    50-wp-15g-p-535.html
    Pamiętaj, że w tym przypadku jednorazowy oprysk jesienią nie wystarczy.
    Drzewa brzoskwiń porażone kędzierzawością dopada często leukostomoza. Można
    wspomóc drzewo opryskiem Topsinem 500 SC kiedy opadnie ca. 50 % liści.
    Wiosną podczas nabrzmiewania pąków ale przed ich pękaniem wykonać zalecane
    opryski Sylitem lub Pomarsolem 2 - 3 razy w zależności od intensywności
    wiosennych opadów deszczu. Stosuj cięcie rozluźniające koronę, by mogła być
    odpowiednio przewietrzana a owoce dostatecznie nasłonecznione.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2010-05-27 07:24:23
    Od: "moon" <m...@y...com>

    skryba ogorodowy wrote:
    > Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kędzierzawość liści brzoskwini.
    > http://piorin.gov.pl/cms/upload/akt/ipmorelibrzoskwi
    n.pdf

    a jednak....
    dzięki za link.

    moon

  • 4. Data: 2010-05-29 19:51:28
    Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu>

    Jest to kędzierzawość liści. Co ją powoduje niestety nie wiem Proszę wguglać
    tę nazwę, z pewnością coś wyskoczy na ten temat...

    M.