    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: budowa domu - kosztorys
    Date: Wed, 6 Jan 2010 13:53:33 +0100

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ea3d6f41-fc44-4a89-bf01-c4140e6de7c7@j5g2000yqm
    .googlegroups.com...

    >Mógłbyś napisać, ile z grubsza kosztowały Cię poszczególne etapy?

    >240 000 - 29 000 (robocizna) daje 211 000 za materiały.

    29tys to koszt robocizny stanu surowego+ dach.
    Okna- robocizna była w cenie okien wliczona za wszystkie okna zapłaciłem cos
    koło 6-7 tys. Brama garazowa 2000zł
    Instalacje el. robiłem sam za wod-kan robocizna to 2000zł, posadzki
    robocizna 2000zł, tynki chyba tez cos koło 2 tys.
    Ocieplenie poddasz robiłem sam, styro+ siatka + klej- część robiłem sam a
    reszta to ok 20zł za mkw

    >Ja mam dom 130 m2 i mi za materiały (licząc od końca) wyszło, mniej
    >więcej tak:

    >2. Podłogi (panele Classen) - 8 500 zł

    To po ile Ty te panele kupowałeś?

    >3. Drzwi wew. classen (7 szt.) - 7 000 zł

    >9. Wylewki (razem z tarasem ok. 230 m2) - 10 000 zł
    Tu wydaje mi się drogo nawet z materiałem
    Robocizna za mixokreta to od 10zł za mkw a z materaiąłem pewnie w granicach
    20-25zł

    >10. Tynki gipsowe (ok. 450 m2) - 11 000 zł

    troche drogo. 20zł/mkw za robocizne+ materiał spokojnie znajdziesz

    >11. Instalacja elektryczna - 7 000 zł

    Wydaje mi się drogo. Za robocizne u nas biora max 2000zł ja nie płaciłem bo
    robiłem sam a materiały drogie nie są.

    >12. Instalacja co+wod/kan z piecem na groszek - 28 000 zł - też bez
    >szaleństw (tylko 2 podłogówki w łazienkach, reszta grzejniki płytowe,
    >żadnych solarów, buforów, itp.) z tego robocizna 4 500 zł, czyli
    >niedrogo.

    U mnie robocizna to 2000zł kocioł+ bojler 3500zł
    Myślę że z 10tys za wszystko tak wyszło
    Kuchnie łazienki salon podłopgówka pozostałe grzejniki

    >13. Instalacja alarmowa - 2 000 zł

    U mnie z materaiałem wyszło podobnie

    >14. Ocieplenie 10 cm + tynki zewn. - 11 000 zł (z czego sam kleiłem
    >styro i zaciągałem klejem).
    Tak na szybko licze ze mnie wysżło trochę taniej. Mam 12cm styro
    +siatka+klej + atlas snmal+farba atlasa silikonowa

    >15. Kominek z wkładem (sam stawiałem) - 6 000 zł

    Mam kominek otwarty, wymurowany z klinkieru łączna cena to max 1000zł

    >16. Drzwi wejściowe - 2 000 zł

    Ja dałem 1000zł w sieci kupione. Niemarkowe ale dwa lata juz maja i nic
    złego się nie dzieje

    >17. Ocieplenie + zabudowa poddasza (samodzielnie) 23 cm wełny - 9 000

    Wełny mam 15+10 robiłem samemu - cena wełny jesli dobrze pamietam to 18zł za
    15cm i 12zł za 10cm

    >18. Ściany (nośne i działowe) sam materiał (gazobeton 24) - 14 000 zł

    Tu na pewno miałem materiał ponizej 10000zł- też gazobeton 24cm na działówki
    12cm

    >19. Kominy systemowe z wentylacją (2 szt) - 4500 z

    Mam tradycyjne murowane wyszło chyba dwie lub trzy palety cegieł(poniżej 1zł
    sztuka zł) + kilkadziesiatr sztuk klinkieru
    >20. Strop teriva materiały (100 m2) - 8 000 zł

    Ja mam lany. Jeśli dobrze pamietam to tona stali za 1900zł + 3000 beton.
    Robocizna wliczona w stanie surowym.
    Deski na szalunki i stemple wykonawca miał swoje

    >21. Dach kompletny z dachówki betonowej Braas, czyli więźba i pokrycie
    >z obróbkami (z robocizną - dach mam dość skomplikowany, ale tylko
    >200m2) - 48 000 zł

    Też mam skomplikowany podobno i tez z betonowej Brasa. Materiał(dachówka+
    rynny+ okna dachowe+łaty kontrłaty membrany itp to wyszło 15tys chyba.
    Drewno na więżbe 6tys. Robocizna wliczona w cenie stanu surowego

    >22. Beton z betoniarni - na całą budowę ok. 15 000 zł

    Z betoniarni tylko nma strop i ławy brałem resztę krecili na budowie

    >23. Bloczki betonowe na fundament - 7 000 zł (miałem dość wysoki
    >fundament, ze względu na warunki gruntowe).

    >Powiem tak. Też jestem zdania, że budowa domu nie jest tak droga, jak
    >niektórzy straszą, a kosztorysy dołączane do projektów są przesadzone
    >(ja się zmieściłem z kwotą brutto i wyposażeniem domu w cenie netto z
    >kosztorysu), ale nie jestem w stanie uwierzyć, że za 240 tysięcy można
    >postawić dom o powierzchni 180 m2 i w nim zamieszkać.

    Z tym metrażem u mnie to jest tak:
    Dom ma 10,5x 10,5metra- garaz w bryle budynku
    Posadzek bez garażu wyszło chyba 180metrów kw.
    Na poddaszu w wiekszości pomieszczeń sa skosy więc uzytkowo sie inaczej
    liczy(do 1,4 metra i do 2,2 metra).

    >No i jeszcze nie mam zagospodarowanego terenu wokół (mam tylko
    >ogrodzenie z przodu i podjazd wysypany tłuczniem).

    Ogrodzenie z przodu mam juz gotowe, pozostałe strony ogrodzone zwykła sietke
    metalową
    Podjazdu jeszcze tez nie mam skończone ale jestem na etapie zakupowania
    materiału i wydam na niego max 5 tys. Robocizna własna

    Krzysiek