  • Data: 2013-04-17 16:54:19
    Temat: Re: budowa etapami - garaż na potem
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 11:55:51 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > Fundament - robię od razu więc różnicy nie ma
    > ściany ~100m^2 - sam materiał bez izolacji to już ~5.000zł

    Ile ?? Masz tam dodatkowo tylna sciane (5,75 x 3, boczna 6,60 x 3 i frontowa ktora
    mozna pominac bo jej wiekszosc stanowi brama). Mi tam wychodzi blizej 40m2. Z czego
    budujesz? Ja budowalem z porothermu 25 - zuzycie 11 bloczkow / m2, koszt bloczka
    teraz to jakies 6 pln (jak nie mniej) = 40m2*11 = 440 * 6 = 2640 pln + zaprawa +
    robocizna.

    > strop ~35m^2 - 5.000-10.000zł

    W najgorszym razie tona stali = 3k + 35*0,15 = 5m3 betonu = 1k + robocizna.

    > dach - też pewnie z 10.000

    No tego nie przeskoczysz :)

    > brama garażowa kolejne 5.000zł minimum
    > jakieś okno, ocieplenie, ogrzewanie...
    > To już jest grubo ponad 30.000 bez wykończenia - mieć a nie mieć?

    Jezeli tak do tego podchodzisz to na 100% tego garazu nigdy nie zrobisz - wiec lepiej
    odrazu zrezygnuj tez z fundamentow - oszczedzisz kolejne PLNy :) A jezeli naprawde
    chcesz go zrobic to przeanalizuj dodatkowe koszta na jakie sie narazisz (jak chocby
    przebudowa dachu, czy dodatkowa papierkologia, odbiory etc) - IMO beda zdecydowanie
    wieksze niz odsetki od tych 30 tys jakbys mial to wziac teraz w kredyt :)

    Robilbym albo odrazu albo wcale. Albo zrobil miejsce na garaz wolnostojacy (moim
    zdaniem niepraktyczny).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.