    Date: Mon, 26 Aug 2013 14:54:15 +0200
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa p?otu - brama przesuwna - jak sie zabra?

    W dniu 23.08.2013 10:38, AT pisze:
    > Palnuje na dniach rozpocz?? budow? p?otu,
    > czyli zaczynam od wykopania fundamentu
    > wykop poni?ej strefy przymarzania ok 1,2m
    > + solidny fundametn pod bram? przesuwn?
    > tylko wiem, ze trzeba odrazu wypu?ci? ?ruby
    > trzymaj?ce bram?, jak do tego si? zabra?
    > skoro nie mam jeszce bramy, czy to jest jaki? standard?
    > a mo?e mo?na skorzysta? z jaki? gotowych projekt?w
    > i roz?o?enie rolet jest jakim? standardem?
    >
    > pozdrawiam
    > AT

    Najpierw wybierz bramę (jaka prowadnica) i sprawdź jaki do niej trzeba
    wózek, który najlepiej od razu kupić. Jak zrobisz wykop to to co wystaje
    ponad ziemię pewnie zaszalujesz. Zalewasz beton, a na szalunku ustawiasz
    po dwie poprzeczne listwy na każdy z wózków. Teraz poziomica dobre oko i
    ustawiasz wózki. W otwory wózków wkładasz pręty, wszystko sprawdzasz i
    pozostawiasz. Same wózki mają dość sporą regulację więc nie ma co się
    przejmować jak ci coś super dokładnie nie wyjdzie.

    Ale jak już inni napisali możesz je zamontować na kotwach.
    Sam napęd jeśli go jeszcze nie masz, zamocujesz na kotwach tam nie ma
    takich przeciążeń, choć wg niektórych są spore.

    Pomyśl raczej o słupku dla górnej prowadnicy.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com