  • 1. Data: 2013-08-23 10:38:53
    Temat: budowa płotu - brama przesuwna - jak sie zabrać
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Palnuje na dniach rozpocząć budowę płotu,
    czyli zaczynam od wykopania fundamentu
    wykop poniżej strefy przymarzania ok 1,2m
    + solidny fundametn pod bramę przesuwną
    tylko wiem, ze trzeba odrazu wypuścić śruby
    trzymające bramę, jak do tego się zabrać
    skoro nie mam jeszce bramy, czy to jest jakiś standard?
    a może można skorzystać z jakiś gotowych projektów
    i rozłożenie rolet jest jakimś standardem?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2013-08-26 14:54:15
    Temat: Re: budowa p?otu - brama przesuwna - jak sie zabra?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 23.08.2013 10:38, AT pisze:
    > Palnuje na dniach rozpocz?? budow? p?otu,
    > czyli zaczynam od wykopania fundamentu
    > wykop poni?ej strefy przymarzania ok 1,2m
    > + solidny fundametn pod bram? przesuwn?
    > tylko wiem, ze trzeba odrazu wypu?ci? ?ruby
    > trzymaj?ce bram?, jak do tego si? zabra?
    > skoro nie mam jeszce bramy, czy to jest jaki? standard?
    > a mo?e mo?na skorzysta? z jaki? gotowych projekt?w
    > i roz?o?enie rolet jest jakim? standardem?
    >
    > pozdrawiam
    > AT

    Najpierw wybierz bramę (jaka prowadnica) i sprawdź jaki do niej trzeba
    wózek, który najlepiej od razu kupić. Jak zrobisz wykop to to co wystaje
    ponad ziemię pewnie zaszalujesz. Zalewasz beton, a na szalunku ustawiasz
    po dwie poprzeczne listwy na każdy z wózków. Teraz poziomica dobre oko i
    ustawiasz wózki. W otwory wózków wkładasz pręty, wszystko sprawdzasz i
    pozostawiasz. Same wózki mają dość sporą regulację więc nie ma co się
    przejmować jak ci coś super dokładnie nie wyjdzie.

    Ale jak już inni napisali możesz je zamontować na kotwach.
    Sam napęd jeśli go jeszcze nie masz, zamocujesz na kotwach tam nie ma
    takich przeciążeń, choć wg niektórych są spore.

    Pomyśl raczej o słupku dla górnej prowadnicy.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2013-08-26 20:31:39
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 14:54:15 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:

> [...]
    >
    > takich przeciążeń, choć wg niektórych są spore.
    >

    > Pomyśl raczej o słupku dla górnej prowadnicy.

    Budowę płotu od ulicy należy uzgodnić z właścicielem drogi i zgłosić w organach
    architektonicznych.
    Jak już zacząłeś z powodzeniem masz prawo zgłosić samowolę budowlaną.
    Chyba źe brama jest w środku posesji, to jako obiekt artystyczny chyba nie trzeba.

  • 4. Data: 2013-08-27 09:48:30
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    Jak już zacząłeś z powodzeniem masz prawo zgłosić samowolę budowlaną.
    Chyba źe brama jest w środku posesji, to jako obiekt artystyczny chyba nie

    Jak jest dom jeszcze 'nie oddany' to nie musisz