  • Data: 2021-02-09 11:09:23
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    to ja może podam swoje dane, troche nietypowe bo samoróba
    zapłaciłem za instalację FV 9,4kW jakies 21kzł.
    Zakładam że odzyskam 5000 dofinansowania i 3000podatku.
    Czyli inwestycja kosztowała mnie 13000, czyli jakies 1400zł/kWp
    Rocznie zużywałem prądu powiedzmy 6000 po 0,56 czyli 3373zł.
    Instalacja jest sporo przewymiarowana wiec zakładam ze rocznie będę miał 100%
    pokrycie
    do końca jej żywota. Zwrot inwestycji po 13000/3375=3,8 latach.
    Przez techniczny żywot instalacji czyli 25lat bez fotowoltaiki zapłaciłbym
    6000kWh*0,56*25=84kzł
    A przy obecnosci koszt wyniesie 13000 (inwestycja)+
    opłaty stałe 15zł/mc(tyle mam na fakturze , nie jestem pewny jak to rocznie
    rozliczą)*12*25=4500
    czyli łącznie przez 25lat 17,5kzł. Mogę dodać drugie tyle na koszty rezerwowe typu
    gradobicie
    i nadal jestem mocno do przodu.
    Jak ktos umie to niech policzy jakies inflacje itp ja nie umiem.

    b.