  • Data: 2021-02-21 23:06:49
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 21 Feb 2021 20:26:14 +0100, Uzytkownik

    > Napisałem, że mój bratanek się buduje

    Swoją drogą, skoro się aktualnie bratanek buduje (czyli pewnie WT2017 albo
    nawet WT2021), to po jakiego grzyba mu tam TCAP 12kW? To jest stodoła 350m2
    czy przedpotopowe kalafiory tam montuje żeby mu przypadkiem kurz z podłogi
    nie latał albo nogi nie puchły? :>

    > i obecnie porównuje oferty firm.
    > Póki co dostał ich 3 z czego najtańsza była wyceniona na 72 tys. zł za
    > 10kWp.

    Jakieś nieszczęścia zatem jesteście. Wszyscy dostają w porywach 4,5k/kWp
    przy 10kWp marudząc że za dużo (bo wtedy zwrot wychodzi w 8 lat przy
    prądzei z G12), a twój bratanek dostał 3 oferty ze średnią powyżej 6/kWp
    (przypomina mi to krzykaczy co uparli się na gaz czy inny pellet, biorą
    jedną wycenę na PC gdzieś z TV wyciągniętą czy od innego naganiacza
    telefonicznego, na gruntówkę z odwiertami, przewymiarowaną 2x, czasem nawet
    z wyceną uwzględniającą zrobienie podłogówki za 100k i krzyczą jakie to
    dorgie w porównaniu z kotłem gazowym czy pelletowym który kosztuje poniżej
    10k!) i ty łykasz to jak pelikan a jeszcze tworzysz z tego regułę. Weź
    pokaż te wyceny tutaj (albo nazwy firm podaj), bo chcę w końcu uwierzyć że
    śnię.

    > Do swoich obliczeń przyjąłem cenę 6 tys. zł za kWp i wyszło mi, że przy
    > takiej cenie czas zwrotu inwestycji w PV, która miałaby napędzać
    > ogrzewanie elektryczne wyniesie ponad 20 lat w stosunku do ogrzewania
    > gazowego czy też PC napędzanej energią kupowaną od energetyki w II taryfie.
    > Czego tu jeszcze nie rozumiesz?

    Wszystko rozumiem. Wziąłeś jakieś absurdalne wyjątki, pomimo że WSZSYCY ci
    piszą że to są ceny z brudnego palca wyciągnięte, i brniesz, jeszcze
    udowadniając że to musi tyle kosztować bo utrzymanie firmy, w tym
    pracowników i zaplecza narzędziowego, tyle kosztuje.

    > Naprawdę jesteś aż tak ograniczony?
    > 6 tys. za kWp przyjąłem do wyliczeń, a 72 tys. tys. za 10 kWp to była
    > najniższa oferta, jaką bratanek otrzymał od firm instalujących PV.

    Czyli 7,2/kWp -- to czemu przyjmujesz 6, a nie 4-4,5 tak jak tutaj ludzie
    piszą? Na grupie ktoś (nie pomnę kto, bo w kiblofilu siedzi) w zeszłym roku
    montował AFAIR po 3800 (czy po 3500?), ZTCP Lisciasty to opiniował nawet
    instalację na podstawie fotek, nazwa firmy też padała. Weź se poszukaj.

    > Przyjąłem 6 tys. bo firmy, które zapraszałem wcześniej do siebie dawały
    > mi oferty od 60-70 tys. zł za instalację 10kWp. Ponadto mam kolegę,
    > który się trudni m.in. instalacjami PV i to co mi wyliczył po
    > znajomościach u niego wyszło ok. 55 tys. zł.

    hahaha, fajnych masz kolegów, bez kitu! Ew. kolega wie z kim ma do
    czynienia i wyprzedza fakty. hehe No ale nawet, skoro "kolega" dał 5,5/kWp
    to czemu przyjąłeś do obliczeń 6 a dalej chciałeś przyjmować nawet 7-8?
    Uwzględniłeś w ogóle w tych swoich wyliczeniach dotację i odliczenie od
    podatku że zwroty ci wychodzą powyżej 20 lat? Bo nawet jak się uprzeć

    Pokażesz w ogóle te wyliczenia w końcu?
    Bo od paru dni czekają na to co najmniej 3 osoby.

    > Potrafisz zrobić za 40 tys.?

    Oczywiście, ale nie chamowi który mi zarzuca brak wiedzy, brak umiejętności
    i jeszcze sugeruje że jakieś wały kręcę na działalności -- i co gorsza robi
    to tylko po to żeby w zapomnianym zakątku internetu udowodnić że ma
    absolutną rację.

    > To zapraszam, bo ja taniej nie jestem już w stanie załatwić,

    Z taką słomą w butach rzeczywiście nie możesz mieć łatwo.

    > a samemu nie chcę skakać po stromym, skośnym dachu. Z
    > resztą i tak już mam sporo do roboty u bratanka, bo robię z nim
    > elektrykę, wodę, CO, alarmy i kamery, a ponadto automatykę bram, rolet i
    > oświetlenia. Po prostu nie dam już rady mu ogarnąć PV, aby się mógł w
    > tym roku wprowadzić.

    Poczekajcie do przyszłego roku i wtedy zróbcie. Dach nie ucieknie.

    > Póki co to ty się tutaj zachowujesz jak ostatnia kurwa i jeszcze się
    > dziwisz, że ktoś cię traktuje jak kurwę i leje po ryju. Chcesz być
    > traktowany poważnie to traktuj innych poważnie.

    Weź się nie popłacz (znowu). Sam wyzywasz innych, z kolejnych ludzi robisz
    idiotów zarzucając im że instalują sobie coś co się rzekomo kompletnie nie
    opłaca, albo że instalują na gównianym sprzęcie przez gównoekipy (ubliżając
    rzetelnie pracującym ludziom, często lepiej niż te twoje certyfikowane
    molochy) i dlatego tak tanio mają -- nie chcesz przedstawić ani wycen ani
    rzetelnych wyliczeń, jak cię ludzie zaczynają ciągnąć za język to wymyślasz
    ceny instalacji z tyłka wyciągnięte by udowodnić swoją tezę -- bo nie masz
    jaj, aby przyznać że walnąłeś bzdurę.

    Sam się naucz https://sjp.pwn.pl/szukaj/borze.html :P

    > Nie leć w chuja, bo są ludzie, którzy montują na zasadzie - FV
    > wystawiona przez dystrybutora za sprzęt na klienta, a robocizna na czarno.
    > Klient ma koszty z których może część odliczyć i tylko część, a monterzy
    > nie odprowadzają podatków.

    Widzę że obeznany jesteś w temacie kręcenia wała. Tylko z łaski swojej na
    mnie (i na innych wykonawcach) projekcji nie urządzaj -- rozumiemy się,
    chamie?

    > No tak, dużo się napyskowałeś, a teraz raczkiem, raczkiem. To co można
    > liczyć na ofertę? Nie dla mnie i nie ze mną będziesz "bił muchy", ale
    > dla mojego bratanka.

    To jeszcze raz, bo widzę nie dotarło. Po tym co tutaj (od lat) pokazujesz,
    tak z tobą, jak i z twoją rodziną, nie chcę mieć nic do czynienia --
    dlatego nawet nie pomyślałem aby ci proponować współpracę (tak jak kiedyś
    proponowałem Budzikowi jako użytkownikowi którego czytam, z którym
    dyskutuję od lat, i nadal, pomimo niejednokrotnie ostrej wymiany zdań,
    mógłbym mu zrobić przysługę i zainstalować po kosztach, nawet jadąc parę
    set km -- bo jest NORMALNY) -- a tu, przez logikę, skoro współpracujecie z
    bratankiem, znaczy musicie się "rozumieć", podobnie "myśleć" i pewnie się
    podobnie zachowywać. Reasumując, nie, nie możesz liczyć na moją ofertę bo i
    tak nic dla ciebie nie zrobię.

    --
    Pozdor
    Myjk