  • Data: 2021-02-28 16:05:49
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.02.2021 o 13:26, Uzytkownik pisze:

    > Ale taka podłoga zabiera Ci wraz z panelami ok. 8-10cm. 3-5cm styropianu
    > + minimum 5 cm posadzki. Do tego ok. 1cm jakieś panele.
    >
    > Zmniejszenie wysokości poddasza o 8-10cm to naprawdę dużo.
    >
    > Są natomiast systemy, które układa się wprost pod panelami i zabierają
    > ok. 3cm, ale są bardzo drogie.
    >
    > Problem polega na tym, że dom był kupiony w trakcie budowy, a nie
    > budowany od zera i stąd pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć lub po
    > prostu jest to nieopłacalne. Dlatego trzeba dobrać najlepsze rozwiązanie
    > do tego co już jest.

    Tak, 10 cm to dużo, ale podłączenie jakichś skomplikowanych systemów
    ogrzewania to tylko proszenie się o kłopoty. Trzeba umieć to serwisować.
    Jeśli jedynym argumentem dokładania grzejników i nadmuchów do podłogówki
    jest potrzeba oszczędzenia jakichś 10 tys na ogrzewaniu systemowym - to
    ja bym jednak poszedł w te 10 tys zł.

    Przecież ogrzewanie nadmuchowe tańsze nie będzie.

    --
    MN