  • Data: 2016-03-21 12:24:42
    Temat: Re: chory dom - grzyb, wentylacja itp..
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 10:35:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wilgoc przez sciane? Daj spokoj, oddychanie przez sciane to wiejski mit.

    Nawet jak z dziurawej rynny leje sie po scianie?
    Wspomnialem o tym dla porządku. Bo wilgoc nie koniecznie musi brac się z wewnątrz.
    Jak sciana jest mokra to i nie izoluje i rezyltat taki jak opisywany może być...

    powierzchnia jest zbyt zimna albo nie ma cyrkulacji powietrza.

    grzyba nie ma. Bo jest ocieplony.

    > Jakby zwiekszono wentylacje to tez by nie bylo. A przeciez autor wyraznie
    > zaznaczyl, ze nie da sie ocieplic - to dom wielorodzinny z wieloma (jak
    > mniemam skloconymi) lokatorami, a nie domek jednorodzinny. Jak chcesz w
    > takiej kamienicy czy bloku ocieplic jedno mieszkanie? :-)

    No nie bylo by. Ale rachunki za grzewanie byly by mocno wyższe. Albo bylo by wogóle
    chłodniej i ... też by był grzyb.

    A ocieplić normalnie. Nakleić styro i tyle. Tyle że nie na cala elewacje. Wygladac
    bedzie kiepsko ale dzialac bedzie ok.
    Watkotworca nei napisal czy to wlasnosciowe czy jakas spoldzielnai czy coś.
    Zakładam że to jakiś domek rodzinny podzielony w spadku na częsci. Czyli własnośc nie
    wyklucza ocieplenia częsciowego. A technicznie przeciwwskazań nie ma...

    będzie suche powietrze i wysokie rachunki za prąd/ogrzewanie.

    > Przy naprawieniu grawitacyjnej tak. Przy mechanicznej z odzyskiem ciepla i
    > solidnym rekuperatorze - nie.

    A to czemu? Jesli wilgotność będzie nadal na poziomie 50% to i tak się będzie
    wykraplać na zimnych scianach.
    A za szafami wentylacja mechaniczna może powietrza nie ruszyć...

    maja sucho w nosach/gardłach i chorują równie często jak wczesniej...

    > Bzdury.

    No to argument podałeś.
    Zresztą mi tam rybka. Niech se watkotwórca zrobi wentylacje zamiast ocieplenia.
    Jak mu sie poprawi to fajnie ale mi sie to nie widzi...

    > Nie da sie ocieplic, czytaj dokladnie :)

    Nie, wydaje im sie ze sie nie da ocieplic.
    Mam wrażenie że wątkotwórca sobie wymyslił że kupi "coś" - gadżet który poprawi
    sytuację zamiast rozgrzebywać dom w remoncie.

    Czasem rzeczywiście wydanie kupki kasy w jeden sprzęt pomaga. Ale IMHO takim
    podejściem cudu nie uczyni...