    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ciep?o systemowe
    Date: Tue, 29 Oct 2013 16:50:04 +0100
    <l4lpqm$7cu$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <l4lu1a$bls$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <l4nqt5$d11$1@node1.news.atman.pl> <l4nuip$bgh$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4o01f$idp$1@node1.news.atman.pl> <l4o217$iq6$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4o61n$gef$1@node2.news.atman.pl> <l4o8og$1fc$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4obme$m1n$1@node2.news.atman.pl> <l4oeh4$drp$1@usenet.news.interia.pl>
    <l4oh62$ren$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2013-10-29 15:36, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Dobra już rozumiem :-) Tobie chodzi aby okienko podglądu zdjęcia nie
    > wyskakiwało na cały ekran tylko było obok okienka z zawartością
    > katalogu. W takim razie nie wiem, czy jest na to jakiś sposób bo ja tak
    > nie pracuję, ale zaintrygowałeś mnie i sprawdzę w wolnej chwili.

    Radze sobie inaczej, poprostu uzywam Play Memories od producenta
    aparatu. Tylkoze wyszlo totak fajnie, ze bez tego sie nieda. Poprzednio
    bylo mozna bez instalowania czego kolwiek, a dzis jest ponoc prosciej.

    > Ja do wyboru zdjęć używam programu do ich edycji a wbudowaną
    > przeglądarkę używam tylko do pokazania komuś wybranych zdjęć i w tej
    > kwestii nic się nie zmieniło.

    Zdjecia mam pokatalogowane datami. Program sam mi to grupuje w czasie
    sciagania z aparatu przez wifi. O wiele latwiej korzysta sie z tego w
    tradycyjny sposob, bo w ten dzisiejszy musialbym miec wszystkie zdjecia
    w jednym katalogu, co przy obecnej ilosci zdjec jest raczej kiepskim
    pomyslem. Pozniej zeby cos odnalezc trzebaby przegladac metadane kazdego
    zdjecia, ew. poslugiwac sie nazwami jak w stogu siana.

    > Ale po co zamykać?

    Nie zaglebialem sie co prawda ile to zajmuje zasobow takie ciagle
    otwarte aplikacje, ale mysle, ze bez wplywu nie sa. Druga sprawa to jak
    przejade palcem po toutchpadzie by przelaczyc sie miedzy aplikacjami to
    wyskakuja mi pokolei te ktorych akurat nie chce, a sa wlaczone. Nie mam
    nic przeciwko temu, ale chcialbym miec mozliwosc zamykania tego z
    czystej wygody nie wpadania na nie.

    > To jest właśnie różnica pomiędzy klasycznymi
    > aplikacjami a kafelkowymi. Kafelkowe działają tak samo jak na telefonie.
    > Wyłączasz, włączasz i odtwarzacz pamięta gdzie był poprzednim razem, gra
    > jest w tym samym punkcie itd. Bez żadnego ręcznego zapisywania stanu itp.

    W innych systemach mialem na to wplyw, a tu lepszym ma byc to, ze mnie
    ktos tego wplywu pozbawia.

    > W momencie gdy ten system jest na tablecie który leży na stole. To nie
    > ma znaczenia czy pracujesz z nim non stop czy co godzinę po 5 minut, on
    > w międzyczasie będzie się usypiał i wznawiał oszczędzając energię a dla
    > uruchomionych aplikacji będzie to niezauważalne.

    No tak, tylko ja nie kupilem tableta. Ten system mimo paru miesiecy
    jakos czuje, ze mnie bardziej ogranicza niz daje nowe mosliwosci. Nawet
    durnego skype'a musialem szukac zeby nie laczyl sie z tym Microsoft cos tam.

    > Sprzedaż tabletów już przekroczyła albo lada dzień przekroczy sprzedaż
    > pecetów. Czy nam się to podoba czy nie ewolucja idzie w kierunku
    > urządzeń podręcznych zawsze gotowych do pracy.

    Mam w domu cos takiego jak tablet i nie mam pojecia do czego moge toto
    wykorzystac, wiec nie rozumiem. Moja nastoletnia corka jak ma do wyboru
    tablet czy komp to wybiera zdecydowanie komp. Kto to napedza nie mam
    pojecia.
    Ale ja wlasciwie nie o tym. Wiec - tablet od kompa rozni sie tym, ze do
    czegos sluzy. Zwykle zastosowanie ma bardziej czy mniej, ale relatywnie
    do kompa bardziej ograniczone. No i ktos wpadl na wspanialy pomysl
    ograniczyc mi komputer "bo tablet". Dla tego wlasnie uwazam, ze ten
    system nie jest dobry. Jest krokiem wstecz, poniewaz szereguje
    uzytkownikow swa mala elastycznoscia. Jako uzytkownik dostaje na sile
    cos czego wcale nie potrzebuje i nie mam na to zadnego wplywu, choc co
    do tego pewny calkiem byc nie moge z powodu zawilosci systemu.

    > A więc potrzebujesz tradycyjnego (okienkowego a nie kafelkowego)
    > odtwarzacza multimediów. Będę za kilka dni stawiał kolejnego kompa z
    > win8 to sprawdzę możliwości na czystym systemie i dam znać czy coś
    > znalazłem.

    Jesli chodzi o mnie to juz sobie poradzilem, ale nie sa to rozwiazania
    czysto systemowe.

    No wygodne rozwiazanie.

    Pozdro.. TK