    Date: Mon, 03 Mar 2014 23:51:33 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili

    > a) nie myślał o kominku z płaszczem. Cały czas musze uważać żeby go
    > nie przegrzać. Już raz musiałem ewakuować palący się brykiet bo
    > miałbym czajnik z gwizdkiem (nowy brykiet rozpadał się na trociny i
    > palił kilka razy szybciej).

    Prawdopodobnie padłeś ofiarą dość często powtarzanego, błędnego
    stwierdzenia: "weź pan ten większy, bo ma większą komorę i dłużej się
    będzie palić".
    Prawda jest taka, że choćbyś zamontował najmniejszy kominek, jaki jest
    produkowany to i tak jest przewymiarowany dwu lub trzykrotnie. Dlatego
    też jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zastosowanie bufora ciepła,
    którego pojemność musi być dostosowana do wielkości kominka.
    Dzięki buforowi możesz palić intensywnie przez 2, 3 lub 4 godziny, a
    ciepło jest gromadzone w buforze i stopniowo oddawane do otoczenia przez
    całą dobę.
    Choć osobiście jestem zwolennikiem umieszczania kominków tam, gdzie jest
    ich miejsce, czyli w kotłowni :)

    > e) nie wierzył w bzdury o czujkach ruchu które nie widza zwierząt.

    Radziłbym jednak podziękować temu, który zaprojektował instalację, nie
    mając podstawowej wiedzy na temat zasad budowy, działania oraz zasad
    montażu czujek ruchu oraz doboru ich charakterystyk w zależności od
    obiektu, miejsca zamontowania oraz występowania niepożądanych zakłóceń
    np. zwierzęta.