    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    Date: Tue, 4 Mar 2014 05:49:13 +0100

    Sebastian Biały wrote:

    > Bym:
    >
    > a) nie myślał o kominku z płaszczem. Cały czas musze uważać żeby go
    > nie przegrzać. Już raz musiałem ewakuować palący się brykiet bo
    > miałbym czajnik z gwizdkiem (nowy brykiet rozpadał się na trociny i
    > palił kilka razy szybciej).

    albo źle wykonana instalacja albo ktoś ci dobrał grubo za duży kominek.

    imho źle dobrany kominek czytaj instalacja nie jest w stanie odebrać mocy
    maksymalnej.

    bo naprawdę cieżko jest przegrzać dobrze zrobioną instalację z kominkiem z
    płaszczem,
    jak za dużo ciepła to automatyka wali wszytsko w grzejniki i zasobnik.

    > b) zrobił sam hydraulikę, obecnie wylądowałem z sytuacja gdzie nie
    > sposób odciąć niektórych punktów inaczej niż centralnie.

    cięzko komentować, w małych instalacjach zwykle sie nie zaworuje tak jak w
    dużych.

    > c) zrobił dodatkowe zasilanie 12V w każdym miejscu gdzie mam
    > oświetlenie na suficie.

    bez sensu STRATY

    > d) bym zrobił dodatkowa niezależną instalację 230V (na szczęscie mam w
    > większości punktów drugi obwód - w celu centralnego obcięcia zasilania
    > jak mnie nie ma w domu).

    sa inne metody

    > e) nie wierzył w bzdury o czujkach ruchu które nie widza zwierząt.

    partacz robił inst alarmową.

    > f) położył wszedzie podłogowe *i* kaloryfery.

    no ale wtedy chyba raczej nie z kominkiem z płąszczem.

    > g) nie pakował się w rekuperator z powodu znikomych zysków za 30 lat
    > jak się zwróci, zamiast tego palić najtańszym paliwem (węglem).

    kwestia wyboru.

    > h) powiększył o minium 0.5 metra szerokośc garażu, nawet kosztem kilku
    > tyś zł za dodatkowy projekt.

    albo całkiem zlikwidować,

    > i) zmniejszył wysokośc pomieszczeń na poddaszu aby zyskać więcej
    > przestrzeni na strychu.

    idiotyzm, przecież masz garaż.