    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    Date: Thu, 06 Mar 2014 00:57:22 +0100
    <lf3m05$1pr$1@news.task.gda.pl> <lf4smu$5re$1@node2.news.atman.pl>
    <53162cf6$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf5gl4$qh4$1@node2.news.atman.pl>
    <53165835$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf6dn2$kc1$1@node2.news.atman.pl>
    <53173af1$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7v4n$7an$1@node2.news.atman.pl>
    <531797f1$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf8705$fom$1@node2.news.atman.pl>
    <5317b298$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2014-03-06 00:26, uzytkownik wrote:
    > Obawiam się, że dałeś się nakręcić na brednie marketingowe o cudownych
    > właściwościach regulatorów PID. Wydasz kasę, a efekt może być taki sam.

    Zamierzam taki zrobić samodzielnie złośliwie ignorując bajki o tym czym
    PID jest a czym mnie pochodzace z internetów.

    > Jeżeli ustawisz bardzo małą wartość podawania to nie dziw
    > się, że kocioł nie potrafi się zebrać jak otworzysz jeden grzejnik.

    Nie żartuj sobie. Po kilkunastu godzinach pracy sterownik samoczynnie
    powinien oszacować wszelkie parametry pracy z obserwacji układu (o ile
    ma co obserwować, sama temperatura to za mało, zamierzam mierzyć moce
    cieplne w kilku punktach). Żyjemy w czasach kiedy istnieją już całkiem
    szybkie komputery wielkości mieszczącej się w sterowniku i całkiem
    niezłe możliwości ich programowania. Byle by mi tylko ochota nie przeszła.

    > Możesz dokładniej opisać na czym polega problem i co się dzieje oraz jak
    > obecnie jest wykonana instalacja?

    Nie mogę w tej chwili bo to pisania na kilka godzin. Jesli mnie coś
    zmobilizuje tej wiosny to nie omieszkam prosić pokornie o rady na grupie
    mając w ręku schematy, pomysły i zyczenia. W jednym zdaniu mogę Ci tylko
    powiedzieć że nie mam w zasadzie nic dobrze zrobione. Bom głupi uwierzył
    w bajki o doświadczeniu.

    > Myślałem, żeś dzisiaj popił. Ty to pisałeś na trzeźwo? :)

    Całkowicie. Przy czym jesli znasz jakiś związek indukcyjności i prądu
    stałego (tudzież analogu indukcyjności i przepływu stałego) to z chęcią
    usłyszę.

    > Nie ma czujek PIR, które na 100% nie będą działały na zamkniętego w
    > domu kota. Są natomiast czujki, które nie reagują na wiele innych
    > zwierząt np. na psy.

    OK, czyli wróciliśmy do punktu wyjścia. Sugeruje sie tam zatrzymać.