  • Data: 2014-03-06 00:57:22
    Temat: Re: co byscie zmienili
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-06 00:26, uzytkownik wrote:
    > Obawiam się, że dałeś się nakręcić na brednie marketingowe o cudownych
    > właściwościach regulatorów PID. Wydasz kasę, a efekt może być taki sam.

    Zamierzam taki zrobić samodzielnie złośliwie ignorując bajki o tym czym
    PID jest a czym mnie pochodzace z internetów.

    > Jeżeli ustawisz bardzo małą wartość podawania to nie dziw
    > się, że kocioł nie potrafi się zebrać jak otworzysz jeden grzejnik.

    Nie żartuj sobie. Po kilkunastu godzinach pracy sterownik samoczynnie
    powinien oszacować wszelkie parametry pracy z obserwacji układu (o ile
    ma co obserwować, sama temperatura to za mało, zamierzam mierzyć moce
    cieplne w kilku punktach). Żyjemy w czasach kiedy istnieją już całkiem
    szybkie komputery wielkości mieszczącej się w sterowniku i całkiem
    niezłe możliwości ich programowania. Byle by mi tylko ochota nie przeszła.

    > Możesz dokładniej opisać na czym polega problem i co się dzieje oraz jak
    > obecnie jest wykonana instalacja?

    Nie mogę w tej chwili bo to pisania na kilka godzin. Jesli mnie coś
    zmobilizuje tej wiosny to nie omieszkam prosić pokornie o rady na grupie
    mając w ręku schematy, pomysły i zyczenia. W jednym zdaniu mogę Ci tylko
    powiedzieć że nie mam w zasadzie nic dobrze zrobione. Bom głupi uwierzył
    w bajki o doświadczeniu.

    > Myślałem, żeś dzisiaj popił. Ty to pisałeś na trzeźwo? :)

    Całkowicie. Przy czym jesli znasz jakiś związek indukcyjności i prądu
    stałego (tudzież analogu indukcyjności i przepływu stałego) to z chęcią
    usłyszę.

    > Nie ma czujek PIR, które na 100% nie będą działały na zamkniętego w
    > domu kota. Są natomiast czujki, które nie reagują na wiele innych
    > zwierząt np. na psy.

    OK, czyli wróciliśmy do punktu wyjścia. Sugeruje sie tam zatrzymać.