    Date: Thu, 06 Mar 2014 07:51:21 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    <lf3m05$1pr$1@news.task.gda.pl> <lf4smu$5re$1@node2.news.atman.pl>
    <53162cf6$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf5gl4$qh4$1@node2.news.atman.pl>
    <53165835$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf6dn2$kc1$1@node2.news.atman.pl>
    <53173af1$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7v4n$7an$1@node2.news.atman.pl>
    <531797f1$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf8705$fom$1@node2.news.atman.pl>
    <5317b298$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf8dl7$mqu$1@node2.news.atman.pl>

    > Zamierzam taki zrobić samodzielnie złośliwie ignorując bajki o tym
    > czym PID jest a czym mnie pochodzace z internetów.

    Życzę powodzenia. Ja ostatnio dokładałem do swojej instalacji sterownik
    zaworu mieszającego z funkcją pogodową. Postanowiłem sobie samemu go
    zrobić. Wszak kiedyś projektowałem, montowałem sterowniki na
    mikrokontrolerach i je oprogramowywałem. Czyli powinna to być
    przysłowiowa "bułeczka z masełkiem".
    Nawet wyciągnąłem ze starych zapasów gotową płytkę prototypową.
    Zmontowaną i uruchomioną przeszło 10 lat temu. Full wypas tj. duży
    procesor, zegar czasu rzeczywistego, 16 przekaźników, 8 wejść
    analogowych, 8 cyfrowych, RS485, I2C np. do podłączenia cyfrowych
    czujników temperatury Dallas. Duży, podświetlany wyświetlacz. Niestety
    musiałbym poszukać obudowy, do której była zaprojektowana ta płytka.
    Obleciałem wszystkie znane mi sklepy elektroniczne i stwierdziłem, że
    nie ma już dostępnych tych obudów, a jak mam jeszcze tracić czas na
    dopasowywanie innej obudowy, pisanie softu i debugowanie to
    stwierdziłem, że to nie jest warte 316zł., bo tyle mnie kosztował gotowy
    sterownik ST-431N, zamknięty w estetycznej obudowie, wyposażony we
    wszystkie czujniki i przewody, gotowy do zamontowania na ścianie przy
    zworze.

    > Nie żartuj sobie. Po kilkunastu godzinach pracy sterownik samoczynnie
    > powinien oszacować wszelkie parametry pracy z obserwacji układu (o ile
    > ma co obserwować, sama temperatura to za mało, zamierzam mierzyć moce
    > cieplne w kilku punktach). Żyjemy w czasach kiedy istnieją już całkiem
    > szybkie komputery wielkości mieszczącej się w sterowniku i całkiem
    > niezłe możliwości ich programowania. Byle by mi tylko ochota nie przeszła.

    Gdyby to było takie proste jak opisujesz to rynek byłby zawalony takimi,
    tanimi sterownikami. Wbrew pozorom proces spalania węgla jest bardzo
    trudny do opomiarowania i automatycznej regulacji. Dlatego też firmy,
    które produkują sterowniki posiadające funkcje doboru automatycznego
    wszystkich parametrów, włącznie z podawaniem węgla, nie sprzedają tych
    sterowników osobom indywidualnym. Sprzedają je tylko i wyłącznie
    producentom kotłów i to pod warunkiem, że dana konstrukcja kotła
    przejdzie pomyślnie badania w instytucie. Jeżeli udałoby Ci się
    zaprojektować i wyprodukować taki sterownik, który po założeniu do
    dowolnego kotła sam rozpoznałby jego charakterystykę i prawidłowo
    prowadził proces spalania, dobierając wszystkie parametry to myślę, że
    mógłbyś na tym zrobić ogromną kasę, bo rynek czeka na taki produkt.
    Niestety z przykrością muszę Ci powiedzieć, że proces spalania różnych
    gatunków węgla jest różny, a przy tym wielu dostawców robi jakieś dziwne
    mieszanki z przeróżnych gatunków i tu jest cały problem.

    > Nie mogę w tej chwili bo to pisania na kilka godzin. Jesli mnie coś
    > zmobilizuje tej wiosny to nie omieszkam prosić pokornie o rady na
    > grupie mając w ręku schematy, pomysły i zyczenia. W jednym zdaniu mogę
    > Ci tylko powiedzieć że nie mam w zasadzie nic dobrze zrobione. Bom
    > głupi uwierzył w bajki o doświadczeniu.

    No niestety czasami tak bywa. Trzeba też wziąć pod uwagę, że nie zawsze
    jest to wina hydraulika. Bywa, że klient się na coś uprze i nie da mu
    się przemówić do rozsądku.

    > Całkowicie. Przy czym jesli znasz jakiś związek indukcyjności i prądu
    > stałego (tudzież analogu indukcyjności i przepływu stałego) to z
    > chęcią usłyszę.

    Nie znam, a Ty znasz?
    Poza tym skąd te skojarzenia, że ja coś takiego mogłem sugerować?

    > OK, czyli wróciliśmy do punktu wyjścia. Sugeruje sie tam zatrzymać.

    Niezupełnie wróciliśmy do punktu wyjścia, ponieważ początkiem było Twoje
    stwierdzenie, że nie ma czujek, które nie reagują na zwierzęta, a jest
    to nieprawda, bo są czujki, które nie reagują na psy i wiele innych
    zwierząt. Kot natomiast jest wyjątkowym zwierzęciem, który
    wlezie/wskoczy wszędzie, a przy tym potrafi wysoko skakać, nawet po
    ścianach. Dla kota wskoczenie z podłogi na meble czy wskoczenie na
    ścianę na wysokość 2m nie sprawia większych trudności. Chyba, że jest
    zapasiony.