    Date: Wed, 12 Mar 2014 09:41:45 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    <53171e7f$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf79tk$sba$1@node1.news.atman.pl>
    <531740fa$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf7hpj$52i$1@node1.news.atman.pl>
    <531774bb$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf98vu$to1$1@node1.news.atman.pl>
    <53183305$0$2373$65785112@news.neostrada.pl>
    <53186b18$0$2245$65785112@news.neostrada.pl>
    <531870de$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <lflkmf$ae0$1@news.task.gda.pl>
    <531eab78$0$2224$65785112@news.neostrada.pl>
    <531eb344$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <531f406a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <lfp4h0$c90$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2014-03-12 09:05, Ergie pisze:

    > Czy wybiera fachowca z papierem czy z wiedzą.

    Jaki klient?
    Klient indywidualny, który nie zna prawa, ani wymagań jakie musi spełnić
    fachowiec, zazwyczaj wybiera w ciemno pana Zenka. Czasami uzyskując
    wcześniej referencje od znajomych polecających pana Zenka. Niestety dość
    często później taki klient ma problemy, bo się okazuje, że pan Zenek nie
    posiada odpowiednich uprawnień, ani świadectw kwalifikacyjnych i wtedy
    zaczyna się rozpaczliwe szukanie osoby z odpowiednimi "papierami", która
    się podpisze pod wykonaną pracą przez pana Zenka.
    I na tym się kończy możliwość zatrudnienia kompletnego ignoranta jakim
    może być pan Zenek.
    Montaż instalacji elektrycznej zawsze kończy się badaniami i wypisaniem
    protokołu przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia, a w protokole
    musi się znaleźć numer uprawnień.
    Montaż i uruchomienie instalacji gazowej czy kotła gazowego - tak samo
    musi się pod tym podpisać osoba posiadająca stosowne uprawnienia.
    Podobnie lekarz wypisujący receptę czy L4 musi okazać się odpowiednimi
    kwalifikacjami i numerem uprawnień.

    Jeżeli pan Zenek chce się zatrudnić w firmie to pierwszą rzeczą, o
    którą zostanie poproszony to jest dyplom ukończenia szkoły, uprawnienia,
    świadectwa kwalifikacyjne.
    W przypadku pana Zenka, który prowadzi swoją firmę dla podmiotów
    gospodarczych, zwłaszcza gdzie wyłania się wykonawcę w przetargach,
    wymaga się od niego uprawnień i świadectw kwalifikacyjnych.

    > Uogólnianie jest bzdurne.

    Dokładnie to samo twierdzę, że uogólnianie twierdzące, że papiery do
    niczego się nie przydają, bo wielu klientów indywidualnych zatrudnia
    panów Zenków jest bzdurne.

> [...]
    >
    > Z ostatnich kilku dni:
    > - Elektryk co mimo, że w mieszkaniu jest instalacja TN-S jak dokładał
    > dodatkowe gniazdko w kuchni to je podłączył kablem 2-żyłowym.
    > - Inny elektryk co przy instalacji TN-C podłączył na odwrót kable w
    > puszce a w gniazdku zrobił tzw. "zerowanie" dopóki tam był podłączony
    > telewizor (wąska wtyczka) to nic się nie działo. Jak właściciel
    > podłączył lodówkę to do mnie zadzwonił że coś go łaskocze jak ją otwiera.
    >
    > Obaj mieli papiery, działalność itd. Nie żadne "złote rączki" co to
    > podłączają gniazdko przy okazji kafelkowania.

    Skąd ta pewność, że to inwestor sam nie wpychał swoich łap?
    Czasami też mi się zdarza poprawiać po rzekomych "fachowcach", ale nie
    mam pewności czy to faktycznie był fachowiec czy tylko pan Zenek bez
    uprawnień i bez wiedzy.
    Opowieści inwestora, że robił to "super fachowiec" często są na
    podstawie tego co mówi sam pan Zenek, który przychodząc do inwestora się
    przedstawia słowami "Jestem super fachowiec. A tą instalację kto panu
    tak spierdolił?"