  • Data: 2011-08-11 05:23:59
    Temat: Re: co sądzicie o tego typu solarach
    Od: "Adam L." <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1f4ffaa9-e28e-49e6-be2d-7155cdd30728@y16g2000yq
    h.googlegroups.com...
    > Zastanawiam się czy nie kupić czegoś takiego

    http://allegro.pl/kolektory-sloneczne-200l-010-wezow
    nica-nitexplus-i1740477940.html.
    > Wodę ciepłą potrzebuje tylko w okresie letnim(zimą mam z co) i będę
    > chciał podłączyć toto pod bojler w mieszkaniu

    Także się tym kolektorom przyglądałem.

    Większość (a może wszystkie?) tego typu kolektorów na allegro mają ten
    zbiornik wody bezciśnienowy.
    Czyli odkręcasz wodę na wejściu do tego bojlera a innym górnym wylotem (bez
    zaworów) wypływa ciepła woda.
    Takie rozwiązanie na ciepłą wodę do ogródka.

    Czy można to podłaczyć normalnie do instalacji ciśnieniowej? Nie znalazłem
    informacji.

    Są także podobnie wyglądające kolektory ale bez zbiornika tylko mała rura
    przepływowa które mogą pracować pod ciśnieniem.
    Jeśli by zastosować pompkę obiegową zbiornik w domu - kolektor może by to
    było rozwiązanie.
    Pytanie co jeśli zabranie prądu i woda w koletorze się zagotuje?

    Adam