    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co zrobić z gliną?
    Date: Thu, 9 Feb 2012 14:11:04 +0100

    news:jgugmu$6cb$1@mx1.internetia.pl...
    > Woda jak nie ma gdzie spłynąć to będzie zalegała na tej glinie
    > a sąsiedzi mają względny spokój bo podnieśli teren i woda spływa do
    > Ciebie.
    > Jeśli podniesiesz i Ty to przy dłuższych opadach albo bardziej gwałtownych
    > również i u nich. Jak nawieziesz wyżej to spłynie do nich ale musisz
    > uważać na ewentualne donosy bo to nie jest tak,że można tak samowolnie
    > podwyższać sobie poziom gruntu .

    Teoretycznie nie można podnosić, ale wyjścia innego nie ma. W przeciwnym
    razie miałbym staw na działce.

    > Ja z uprawy traw jem chleb więc trochę się na tym znam
    > Trawnik założony na glebie spoistej nigdy nie będzie ładny
    > będzie go wypalało słońce i wygniwał gdy zacznie trochę bardziej padać
    > Żwir wymieszany z gliną sprawia ,że nie jest już ona taka spoista
    > i zasadniczo jest to najtańszy sposób rozluźnienia gleby
    > ale oczywiście tego zwiru musi być odpowiednio dużo
    > i pózniej trzeba go dokładnie rozmieszać agregatem lub glebogryzarką

    W moim przypadku będzie to zapewne szpadel :)

    > tu pisałem jaki rząd tego żwiru miałby być i w jakim stosunku go wymieszać
    > z gliną .
    > Piszesz ,ze glinę masz niżej pod około 40 cm warstwą humusu
    > czyli takiej piaszczystej czarnej ziemi?
    > Jeżeli tej gliny nie będzie więcej jak z 10cm
    > to mogłbyś ją u siebie rozparcelować tzn rozłożyć wpierw z 5 cm
    > i przerobic glebogryzarka ogrodniczą , dowieść następnie brakującej ziemi
    > ogrodowej do wyrównania poziomów z sąsiadami i wymieszać go z pozostała
    > gliną.

    Tak oczywiście mogę zrobić, ale najlepiej jednak było tą glinę dać pod humus
    i zapomnieć o tym paskudztwie.

    > Ogród w formie płaskiego trawniczka obrzeżonego rzędem thui wzdłuż
    > ogrodzenia to żadna koncepcja.

    To zależy od wielkości ogrodu. Ja chcę mieć miejsce na postawienie altanki,
    grilla, huśtawki, zjeżdżalni dla dzieci, kilku drzewek i zostanie
    kilkadziesiąt metrów trawnika aby pograć w piłkę z dziećmi.