    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: coś pnącego na ścianę...
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Thu, 24 Mar 2011 17:06:48 +0100

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 16:40:19 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    > mam taką gołą ścianę od południa:
    > http://www.studioonline.pl/pliki/sciana.jpg
    > chciałbym przyozdobić domek jakimś pnączem i to tak w całości pod
    > kalenicę :-),
    >
    > Nie psuj tego. To przyzwiocie i naturalnie wygląda.
    > Pozdrawiam spokojnie
    > skryba

    A ja bym dała tylko słoneczniki i malwy, u ich stóp inne, niskie rośliny.
    Na tle tej ściany taka rustykalna rabata wyglądałaby sielsko i urokliwie.
    Co nie znaczy, że na CZĘŚCI sciany nie mogłoby się piąć coś równie
    sielskiego, np. clematis. Cóż, skoro dzikie wino odpada (a byłoby
    najlepsze), to nie widzę innej kandydatury niż jednoroczne pnącza - groszek
    pachnący i ozdobne fasole. Zwykły trwały bluszcz sprawiałby przygnębiające
    wrażenie.