    From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: coś pnącego na ścianę...
    Date: Thu, 24 Mar 2011 18:17:39 +0100

    news:e9d8be70-14e3-440d-bedc-9508f3de08aa@w7g2000pre
    .googlegroups.com...

    > natomiast róże podobają się żonie... :-) więc jestem w stanie włożyć
    > trochę więcej pracy w ostateczny efekt... :-)

    Trochę pracy zwłaszcza gdy dopadną je: mszyca różano-szczecinowa, mszyca
    różano-rutewkowa, mszyca różano-trawowa, skoczek różany, pienik ślinianka,
    zmiennik lucernowiec, ogrodnica niszczylistka, kruszyca złotawka, naliściak
    srebrnik, kwieciak malinowiec, obnażasz różówka, obnażacz kopciuszek,
    psowacz różany, psowacz truskawkowy, psowacz malinowiec, śluzownica różana,
    żebernica jeleniówka, żeberenica sarnica, tarcznik różowiec, nimułka różana,
    bruzdownica pędówka, zwiot różany, bruzdownica paczkówka, chrabąszcze,
    szypszyniec różany, wciornastek różoweczek, zwójki różaneczki i różóweczki,
    tutkarz gałązkowiec, płatkówki rożóweczki, miesierka różówka, przędziorek
    chmielowiec miniarki liściowe do tego przyplączą się:
    Czarna plamistość liści róż, Mączniak prawdziwy, Mączniak rzekomy, Rdza róż,
    Szara pleśń, Zamieranie pędów, Antraknoza róży, Rak wgłębny róży, Rak
    podstawy pędu róży, Fytoftoroza, Werticylioza, Grzyby sadzakowe, Narośla
    mrozowe, Guzowatość korzeni, dołączą do nich: Mrówki, Pędraki, Drutowce.
    Wówczas opryski, opryski i jeszcze raz opryski. Chyba, że jako jedyną
    skuteczną ochronę przeciw tym wszystkim przypadłościom róż zastosujesz
    ciecz zrobioną ze słodu jęczmiennego z dodatkiem chmielu. Taką ciecz musi
    spożyć hodowca róż w dobrej kompaniji, której róże nie przeszkadzają lub
    towarzystwie uroczej niewiasty, wtedy plamki, dziurki itp na liściach stają
    się nie widoczne /lub nieistotne/" J