  • Data: 2010-02-20 08:08:27
    Temat: Re: czujki alarmu ile przewodów
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote:
    > Czujki wszelakie max 6 kabli.

    Mówicie? Ja tam upierałbym się, że wystarczy po jednym kablu, a
    nawet wręcz, że stosowanie tam kabli to bezsensowny zbytek ;-)

    J.

    PS: a na poważnie: nie kable, tylko przewody, kable to te czarne,
    ziemne. Jedne i drugtie mają wewnątrz żyły. I tak, sześciożyłowy
    "domofonowy" do wszelkich alarmowych czujek wystarczy.

    A przy okazji: ile typowe, alarmowe czujki PIR mają wyjść
    (niezaleznych)? Bardzo by mi się przydała możliwość wykorzystania
    dwóch: jeden (np. parametryczny) do alarmu, drugi do uruchamiania
    oświetlenia w hollu, ale musiałyby byc niezależne, a nie tak, że ten
    parametryczny jest równolegle z NO/NC, tylko przez opornik.