    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czujki alarmu ile przewodów
    Date: Sat, 20 Feb 2010 18:09:25 +0100

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hlodg4$fvv$1@news.onet.pl...

    > te czujki z detekcja ruchu + zbicie szyby + sabota + zasilanie maja po 8
    > złącz na plytce(taki ogladałem w sklepie)
    > chyba ,że któreś mozna zblokowac.
    > Do montazu alarmu i tak wezmę kogoś kto sie na tym zna , ale na razie
    > chodzi o zabezpieczenie kabli dla nich w murach.
    > Mówisz ,że bezprzewodowe lepsze?

    Lepsze są przewodowe. Zasadniczo do wszelkich czujek używa się przewodów 6
    żyłowych. Jedynie w przypadku manipulatorów potrzeba ich więcej, kiedy w
    manipulatorze są dodatkowe wejścia alarmowe i chcemy je wykorzystać w innym
    miejscu niż jest manipulator.
    Co zaś się tyczy położenia przewodów to jednak radzę Ci skonsultuj to z
    instalatorem. Zazwyczaj ludzie, którzy nie mają pojęcia na temat instalacji
    alarmowych, kładą przewody w całkiem przypadkowych miejscach co może
    powodować powstawanie fałszywych alarmów lub też uczynić instalację alarmową
    bezużyteczną. Wielokrotnie poprawiałem takie instalacje po osobach, które
    układały instalację bez pojęcia np. czujki ruchu umieszczone bezpośrednio
    nad oknem, a jednocześnie nad grzejnikiem.
    Po pierwsze alarm z tego powodu uruchamiał się kilka razy dziennie za sprawą
    owiewania czujki strugami ciepłego i zimnego powietrza.
    Po drugie czujka była zamontowana nad oknem w zasięgu ręki intruza, który
    wchodząc przez okno mógł ją unieszkodliwić.
    Niestety instalacja alarmowa wymaga przemyślenia i zaprojektowania jeszcze
    przed ułożeniem przewodów.
    Wbrew pozorom umiejętność prawidłowego zaprojektowania instalacji alarmowej
    wymaga sporej wiedzy i znajomoiści wielu różnych rodzajów czujek i ich
    charakterystyk kierunkowych oraz czułości.