  • Data: 2011-01-11 18:18:25
    Temat: Re: czujnik gazu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Proszę, jeżeli nie masz pojęcia o czujnikach to nie pisz głupot,
    > ja 10 lat temu robiłem czujnik gazu (czadu) i te czujniki mają szerokie
    > spektrum czułości, o d czadu przez matan, etan aż po alkocho etylowy,
    > oczywicie mają różne czułosci ale na tyle dobre że mogą je wykrywać,
    > generalnie mozna przyjąć że czujnik czadu, metan wykryje tylko musi być
    > odpowiednio umieszczony.

    Spektrum czułości (w sumie są to katalityczne czujniki gazów palnych -
    chuchnięcie przez nawalonego też zarejestrują) może i szerokie w teorii
    - ale jak Jackare napisał - w konkretnej lokalizacji raczej tylko jeden
    z gazów dobrze wykrywa... Maksymalnie dwa, bo CO się w zasadzie nie
    stratyfikuje masowo a jedynie termicznie - i już mamy powód dla którego
    metan i CO można wykrywać jednym czujnikiem a propan-butan i CO już
    niekoniecznie - bo propan-butan wykrywa się w momencie wystąpienia
    przecieku z instalacji bez obecności ognia (chłodny, ciężki - na bank
    pójdzie dołem) ale CO ze spalania LPG to już się stratyfikował będzie
    górą - bo jak ze spalania to ciepły.
    W ulotce do "uniwersalnego" czujnika tego ci nie napiszą.

    --
    Darek