  • Data: 2011-01-13 21:32:31
    Temat: Re: czujnik gazu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tom" <t...@i...eu> napisał w wiadomości
    news:igmida$hpe$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    et.html

    > Piotr, czemu kupiłbys własnie ten ? Jakies doświadczenie masz z tym
    > modelem ?
    >
    > Faktem jest ze przy tym pisze że optymalna wysokość instalacji to 1,5 m od
    > podłogi.
    >
    > Czy wiesz moze czy ten model ma zasilanie również na baterie ?

    Mam mieszkanie oczujnikowane wykrywaczami z Eury. teraz będzie już trrzeci
    rok.
    Na sufitach mam zamontowane zasilane bateryjnie wykrywacze dymu - bardzo
    dobrze działają, batrerie alkaliczne 9V pracowały 2 lata. Pracowały nadal
    ale teraz wymieniałem je prewencyjnie.
    Powyżej wysokości głowy mam zamontowane wykrywacze czadu. Tak jak pisał
    Darek. Ciepły tlenek węgla uniesie się do góry i zostanie wyssany przez
    wentylację. Mieszający się i opadający w dół spowoduje reakcję czujnika nim
    znajdzie się na wysokości głowy czyli nim zacznie być wdychany w
    niebezpiecznym stężeniu.
    Wykrywaczy gazu ziemnego (metanu) nie używam bo nie ma to sensu. Po
    pierwsze gaz ziemny leci w górę i będzie usuwany przez wentylację, po drugie
    śmierdzi bo jest nawaniany i jest wyczuwalny nosem, po trzecie jeżeli
    chodzi o gaz łatwiej doprowadzić do eksplozji (kilkuprocentowa mieszanina z
    powietrzem) niż do otrucia cżłowieka, po czwarte wszystkie nasze urządzenia
    gazowe są wyposażone w zabezpieczenia przeciwwypływowe, nie ma sensu tego w
    stały sposób monitorować. LPG nie używam w domu - w budynkach wyposażonych w
    instalację gazu sieciowego nie wolno eksploatowac LPG.