  • Data: 2011-01-11 18:23:51
    Temat: Re: czujnik gazu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jackare napisał:
    > Użytkownik "Tom" <t...@i...eu> napisał w wiadomości
    et.html ), ale

    > Jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego i taki czunik to
    > absolutny bezsens ponieważ te 3 gazy mają diametralnie różne właściwości.
    > Gaz ziemny zbiera się u góry, pod sufitem pomieszczena bo jest LŻEJSZY
    > od powietrza.
    > LPG zbiera się przy podłodze i w zagłębieniach bo jest zdecydowanie
    > CIĘŻSZY od powietrza.
    > Tlenek węgla ma ciężar i gęstość zbliżoną do powietrza z bardzo
    > niewielką tendencją do unoszenia się w górę.

    Teoria. Praktyka mówi co innego - tlenek węgla pochodzi ze spalania,
    jest ciepły. I dlatego mimo minimalnej różnicy masy cząsteczkowej w
    stosunku do średniego ciężaru cząsteczkowego dla powietrza tlenek węgla
    zdecydowanie pociągnie w pierwszej kolejności w górę. Dopiero po
    wyrównaniu temperatur i wymieszaniu powietrza rozejdzie się w miarę
    równo - i skoro azot nie ma tendencji do stratyfikowania się w górę
    (ruchy Browna radykalnie przeciwdziałają stratyfikacji) to CO, mając
    praktycznie tę samą masę cząsteczkową też podlegał stratyfikacji
    grawitacyjnej nie będzie.

    --
    Darek