    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czy sasiad moze podnieść działkę ile mu sie podoba?
    Date: Sun, 26 Feb 2012 14:36:39 +0100

    news:jicnq0$dnc$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >

    > moze tak zrobic jesli ma to w projekcie budowlanym

    Jeżeli nasypuje się skarpę z murem oporowym to pozwolenie na budowę jest
    niezbędne a jeżeli bez muru to tylko na zgłoszenie.
    Inną sprawą jest że mało kto na to zwraca uwagę. W Nowym Sączu trwa obecnie
    wielka akcja kanalizacji pozostałych części miasta. Jest to największa tego
    typu inwestycja w Małopolsce a i być może w kraju. Wszędzie, gdzie nie
    spojrzę przy okazji umieszczania rur w ziemi oraz ogromnych studzienek mają
    ten sam problem - nadmiar ziemi.
    Czasem jest gdzieś wywożona ale przeważnie to ja widzę że firma która
    wykonuje prace kanalizacyjne podnosi wszędzie teren rozplantowując tą ziemię
    na działkach właścicieli. Kto tylko ich o to poprosi temu dają ziemię za
    darmo i nawet ją rozgasną, a i sami często zasupują nierówności w terenie
    bez pytania. Efekt działania ich maszyn jest taki że w wielu miejscach
    poznikały skarpy i wzniesienia a w innych miejscach teren został znacznie
    podniesiony. Mam aktualny fragmentu projektu gdyż dotyczy to też
    przyłączenia mojego domu do tej kanalizacji i nie widzę nigdzie aby było coś
    na temat zmiany poziomów terenów. Wszędzie tylko są posadowienia co do
    centymetra studzienek nad terenem oraz dna studzienki. Jak myślisz czy
    komukolwiek włos z głowy spadnie że cała okolica zmieniła swój wygląd?
    Poznikały skarpki przy drogach, zagłębienia w ziemi, wiele działek które
    były na skarpkach stały się płaskimi działkami.
    Jak myślisz, czy ktoś to na nowo opomiaruje?

    Marek