  • Data: 2010-01-18 04:17:22
    Temat: Re: czy tak się robi ściankidziałowe?
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > no i tu niestety próba przeniesienia amerykańskiej technologii, na
    > polski grunt spali na panewce, u nas jest zupełnie odwrotnie :-)
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    To jest prawda ale od czegos trzeba zaczac; gdzie nasza pomyslowosc?
    Ja w ub. roku latem, kupilem szerokie 5 metrowe dechy o grubosci 4 cm, ciete
    z odziomka, zatem nawet bez sekow i placilem za kubik cos kolo 950 zl.
    Z nich na cyrkularce, od culagi, w godzine nacielismy kupe slupkow, z ktorych
    wybralem prosciutkie, tak ze jeden 2.5 metrowy slupek kosztowal mnie okolo 10-
    12 zl. Nie byly oheblowane ale to mi nie przeszkadzalo, mam rekawiczki.
    Nie wiem ile kosztuje taka metalowa walcowka ten slupek udajaca, ale nawet
    jakby byla o polowe tansza to i tak wybralbym drewno.
    Tu w Usa ceny sa ogolnie nizsze, drewniany slupek oheblowany i impregnowany
    na rozowo, kosztuje okolo 2.5 - 3.5 dolara sztuka, natomiast stalowy,
    ocynkowany powyzej 4 dolarow a i to zalezy od jakosci (grubosci blachy) i
    producenta. Z tym, ze ostatnio wszystko drozeje np. wkrety do "sitroka" przez
    dlugie lata kupowalem po 1.7 dolara za funt a wczoraj musialem zaplacic za
    takie same wkrety po 3.50 za funt czyli 454 g. Tyle, ze ladnie opakowane w
    pudeleczku z foliowa szybka...
    Pzdr.
    Tornad