    From: "Szczepan" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czyszczenie szyby w kominku
    Date: Mon, 9 Nov 2009 11:46:47 +0100

    Użytkownik "Ania B." <a...@p...onet.pl> napisał

    > Środek w sprayu Diavolina superszyba, kupuję w castoramie (nie wiem, czy i
    > gdzie jest jeszcze dostępny), zielone opakowanie, schodzi cały syf, nowy i
    > przypieczony ale potrzebuje troszkę czasu 5- 10 min bo zadziałać.

    Ja kupilem plyn do czyszczenia szyb kominkowych "Tytan" z
    wodorotlenkiem sodu ze spryskiwaczem mechanicznym .
    Wczoraj wyprobowalem .
    Na pionowej szybie kominkowej praktycznie jest nie do wykorzystania gdyz
    plyn o konsystencji wody natychmiast splywa po szybie na dol, szyba robi sie
    sucha i efekt jest taki sam jakby wogole niczym nie byla spryskana. Jesli
    ktos ma drzwiczki do kominka niezdejmowalne to taki srodek moze od razu
    wrzucic do smieci.
    Moje drzwiczki na szczescie zdejmuja sie jednym ruchem. Polozylem je poziomo
    i wtedy spryskalem. Po pol godzinie zebralem to co juz zmieklo i znowu
    poppsikalem i poczekalem nastepne 1/2 godziny. Po takiej godzinnej obrobce
    chemicznej ok 80 % osadu zeszlo. Reszte probowalem wyczyscic mechanicznie
    popiolem. Stanelo na tym ze ok 90% powierzchni szyby jest juz czysta. Sam
    srodek chemiczny jest niezly i gdyby byl dostepny w zelu to byloby juz
    zupelnie dobrze. Niestety w sklepach w ktorych bylem zadnego srodka w zelu
    nie mieli.
    Czy zna ktos nazwe takiego srodka i gdzie go mozna kupic?

    --
    Szczepan