    From: ArekM <a...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dachowka Nelskap vs Roben
    Date: Mon, 20 Aug 2012 10:24:27 +0200

    > Mam dylemat przy wyborze dachowki na dach zastanawia, sie miedzy Nelskampem
    > i Robenem. Roznica na calosci dachu to ok 2,5 K PLN ani duzo ani malo, ale
    > juz widze ze budzet mi sie nie zapina i szukam oszczednosci.

    Wiesz ....
    Jestem bardziej niz pewien, ze w kalkulacjach kosztów dachu nie
    uwzględniłeś wielu rzeczy, ktore przewyższą jeszcze te 2.5 kPLN.

    Tez robiłem mase roznych wyliczeń, pytałem, szukałem, czytałem,
    narobiłem exceli z roznymi kalkulacjami itd ...... a i tak zapomniałem a
    całej masie pierdół, ktore w temacie podniesienia kosztów zrobiły swoje.
    Mysle, ze jak do tego, co policzyłeś, dodasz 20% to powinno byc ok :)

    A co do samej dachówki... Usłyszysz zapewne setki opinii, i na tak, i na
    nie - nie wiem, czy do konca jest sens ich słuchać. Przerabiałem temat.
    O robenie słyszałem od sprzedawców, ze masa reklamacji (ten temat czesto
    sie powtarzał), od dekarzy, ze do kitu sie to uklada, a od znajomych,
    ktorzy to juz zalozyli same pochwały. Nie stac mnie było na dobra
    ceramiczna, dlatego załozyłem betonowego brassa (bałtycka, cisar). Za to
    starałem sie nie oszczędzać na tym, co pod dachówką. Choc jak złapać do
    ręki dobra ceramiczna dachówke, a tego brasa, to roznica w jakości jest
    _kolosalna_ na korzyść ceramiki. W kosztach - u mnie circa 4-5 kPLN. Jak
    bedzie sie sprawowała - zobaczymy za pare lat :)

    --
    PozdrawiAM!